Rozprávka pre všetkých, ktorí to v práci príliš preháňajú

Toto je jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páči, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️

Videli ste Ratatouille, prenádhernú rozprávku o potkanovi, ktorý varil ako michelinský kuchár?

Ak nie, potom by ste to rozhodne mali napraviť. Dokonca samotní francúzski šéfkuchári, ktorí tento film videli, boli prekvapení, ako pravdivo zobrazuje život v kuchyni luxusnej reštaurácie.  

Ak áno, potom si isto pamätáte aj na šéfkuchára Augusta Gustó, ktorý tú krysu inšpiroval ísť variť, a bez ktorého by teda neexistoval zvyšok deja.

Gustó tam však vystupuje ako duch, lebo zomrel na zlomené srdiečko po tom, čo mu vychýrený kritik Aton Ego nechal negatívnu recenziu.

Nuž, vedzte, že to celé vôbec nemá ďaleko od pravdy. Táto postava bola naozaj inšpirovaná reálnymi udalosťami.

Aby som bol presnejší, Bernard Loiseau patril svojho času (okolo roku 2000) k tým najslávnejším žijúcim kuchárom vo Francúzsku. Bol televíznou hviezdou, napísal niekoľko kuchárskych kníh, založil si vlastnú značku mrazených polotovarov a bol nositeľom významných štátnych ocenení. 

Bol tiež známy svojím perfekcionizmom, za čo si jeho reštaurácia zaslúžila 3 michelinské hviezdy. 

Ale presne z toho istého dôvodu trpel aj depresiami, že poľaví, stratí kvalitu a už to nebude, čo to bývalo. 

A keďže myseľ je mocný kúzelník, ktorý dokáže privolávať veci, priam nastaviť hviezdy a celý vesmír, tak sa tak aj naozaj stalo.

Nadišiel deň, kedy iný významný sprievodca francúzskou gastronómiou, Gault Millau, znížil rating Bernardovej reštaurácie La Côte d’Or’s z 19/20 na 17/20.

V tom istom čase zrazu začali ďalšie médiá špekulovať, že aj Michelin hodnotenie zníži na dve hviezdy. (Ó, aká katastrofa! Čo by dalo 99,9 % reštaurácií na tomto svete aspoň za jedinú hviezdičku.)

Loiseau nezvládol ten nápor, sklamanie zo zlyhania, a výsledkom toho celého bolo, že sa rozhodol vziať si život. Zanechal za sebou ženu a tri deti.

Veľký šok to vtedy bol. Niektorí kuchárovi príbuzní a kamaráti dokonca vinili autorov tých dvoch rebríčkov, že oni za to všetko môžu.

Michelin je inšpiráciou, že obsahový marketing je vhodný pre každého, kto má svojim klientom čo povedať. A to aj keby ste vyrábali gumy na autá.

Ratatouille je ukážkou, že content marketing nájdete fakt všade, ešte aj v detských rozprávkach.

Ale tým najdôležitejším príkladom, v tomto prípade smutným, je Bernard Loiseau. Lebo presne takto to vyzerá, keď Vám práca úplne prerastie cez hlavu. Keď sa prepaľujete, keď príliš počúvate kritikov, keď nechápete, že aj tí najlepší futbalisti občas netrafia do prázdnej brány.

Tak to toľko nepreháňajte. 

A pokiaľ si hľadáte novú prácu, alebo ak cítite, že z akéhokoľvek dôvodu potrebujete tú súčasnú zmeniť (málo Vám platia, nebaví Vás to, šéf je nepríjemný, túžite robiť niečo iné…), mám pre Vás skvelý tip. Meganávod, ako Vás zoberú do práce Vašich snov.

Zatiaľ moje najdlhšie, najobsažnejšie video. Lebo veď je to aj taká dôležitá téma.

Užite si ho.

Filip

ODPORÚČAME VÁM: 

Toto bol jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páčil, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️