Chcete, aby vás zákazníci počúvali? Mám návod

Toto je jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páči, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️

Chcete, aby vás zákazníci počúvali?

Aby pochopili tie posolstvá, ktoré chcete, aby pochopili?

Tak si dajte fakt extra záležať, kedy a kde sa im prihovárate. Miesto a prípadný zhon totiž zásadne ovplyvňujú to, ako sa zachovajú.

Je to už viac ako 50 rokov, čo výskumníci urobili tajný pokus na študentoch kňazských seminárov. Môžete sa snažiť koľko len chcete, aj lupu pri tom použiť, aj tak by ste ťažko hľadali väčších dobrodincov, čisté duše to boli.

Tieto „pokusné králiky“ najprv vyplnili dotazníky a podľa odpovedí si ich výskumníci rozdelili do dvoch kategórií – na takých, ktorí chcú pomáhať svetu a takých, ktorí to robili pre vlastné uspokojenie (egoisti jedni sebeckí!).

Potom ich pekne po jednom poslali do neďalekej budovy prednášať na tému o Dobrom Samaritánovi – biblickom príbehu, v ktorom svätí ignorovali osobu v núdzi, zato náhodný okoloidúci jej pomohol.

No a keď toto všetko mali, tak tých študentov náhodne rozdelili do troch skupín:

  1. na takých, ktorí sa nemuseli na prednášku ponáhľať, lebo mali dosť času,
  2. na takých, kto síce mali čas, ale bolo treba hneď vyraziť, aby to na tú prednášku stihli,
  3. no a nakoniec na takých, ktorí sa museli ponáhľať, lebo už meškali, ich publikum už čakalo.

Čo ale nikomu tí experimentátori jedni prefíkaní nepovedali bolo, že po ceste na spomínanú prednášku o Dobrom Samaritánovi prejdú naše pokusné králiky okolo osoby ležiacej na ulici, ktorá potrebovala pomôcť (v skutočnosti to bol nastrčený herec).

Vtip a pointa celého testu bolo zistiť, koľko z týchto našich dobrých duší sa zastaví a pomôže tomu chudákovi na ulici.

No a viete, čo tí vážne vyzerajúci vedci v dlhých bielych plášťoch zistili?

Že bolo ÚPLNE jedno, či tí študenti chceli zachraňovať svet alebo boli obyčajní egoisti.

Rozdiel bol jedine v tom, koľko času mali:

63 % z tých, ktorí mali dosť času sa zastavili a neznámemu v núdzi pomohli.

Tí, ktorí to stíhali tak akurát, tak tí pomohli v necelej polovici prípadov.

A iba 10 % z tých, ktorí nestíhali sa cestou na prednášku zastavili a pomohli.

Takto isto to dopadlo, keď skúmali ľudí, ako si zapamätajú reklamu. Keď čakali na zastávke na vlak, tak si na reklamu spomenuli 6x viac a na značku 14x viac ako keď prechádzali okolo tej istej reklamy na chodbe smerujúc na zastávku.

A predpokladám, že takto podobne by to dopadlo, keby vás niekto cudzí oslovil s prosbou o pomoc, zatiaľ čo niekam kráčate a ponáhľate sa verzus keď by ste čakali na autobus. Na vlastnej koži som to zažil, niekoľkokrát.

Takže to vidíte sami: vôbec nie je jedno, kedy a kde sa váš zákazník nachádza, aký typ média konzumuje, koľko času a príležitostí má reagovať na vaše posolstvá.

Keď komunikujete v prostredí, v ktorom sa človek ponáhľa, na ulici alebo aj vo Facebook feede, venuje vám minimum pozornosti. Zamerajte sa na veľmi jednoduchú komunikáciu a jasný vizuál. Aby to ten jeho palec donútilo zastaviť.

Ale zároveň spravíte výborné rozhodnutie, ak budete komunikovať v médiách – spravodajských weboch, magazínoch, lifestyle magazínoch. Ľudia tam trávia veľa času čítaním kvalitného obsahu (a hádam popri čítaní si všimne váš banner na boku).

A práve preto je natívna reklama, rozprávanie príbehov, taká efektívna forma komunikácie. 

Tak ju nezabudnite zaradiť do svojho mediaplánu! 🙂

Vďaka Engeriu rozšírite svoje posolstvá, jednoducho a efektívne, miliónom čitateľov tých najznámejších slovenských médií. Budú vás odporúčať hneď vedľa svojho redakčného obsahu, privedú vám VEĽA kvalitných návštevníkov. Vyskúšajte. #reklama

Filip

ODPORÚČAME VÁM: 

Toto bol jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páčil, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️