Chceli by ste zarábať viac peňazí? Mám návod!
Toto je jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.
Ak sa vám páči, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️
Povedzte, akí ste dobrí v obchodovaní a vyjednávaní?
Lebo ja sa priznám, že som hrozný.
Závidím ľuďom, ktorí nemajú žiadne zábrany ešte aj v nejakom veľkom reťazci, Tescu alebo H&M, vypýtať si od uja predavača zľavu.
Ja to mám naopak, je mi to vrcholne nepríjemné.
Cítil som sa zle, keď som toto leto na pláži od pouličného predavača zjednal uterák z 30 eur na 12 eur. Pritom som vedel, že deň predtým ho predal iným dovolenkujúcim, čo ležali hneď vedľa nás za 10.
Mal som teda zlý pocit aj pred kúpou, z doťahovania sa, a po kúpe zase z toho, že som ho „preplatil“.
Až tak mi je všetko to zjednávanie nepríjemné, že ešte aj zásnubný prsteň pre moju manželku som kupoval cez eBay. Mal som totiž stres z toho, ako všetky návody radili, že aj v luxusných klenotníctvach treba vyjednávať, že majú dvojnásobne nadhodnotené sumy.
Ten eBbay bol pre mňa istota, že kvôli konkurenčnému boju tam nebudú ceny nafukovať, stačilo teda nájsť niečo, čo sa mi páčilo, a aby mal predajca vysoké hodnotenie.
Nuž, viete si predstaviť ten nadľudský výkon, ktorý som musel podať, keď som si kedysi išiel žiadať o 100-eurové zvýšenie výplaty. Týždne príprav, študovania návodov a kreslenia si „plánu boja“. 😊
Až som raz objavil jednoduchý príklad, ktorý úplne zmenil môj pohľad na vyjednávanie.
Vďaka nemu som dospel do stavu, kedy už nikdy nebudem musieť zjednávať, minimálne čo sa týka ceny mojich produktov a služieb.
Možno ste ho už počuli, ale väčšina určite nie, tak nech sa páči:
Keď si fľašu vody natankujete doma z vodovodu, stojí vás menej ako 1 cent.
Keď si ju kúpite v supermarkete, stojí 50 centov až 1 euro.
Keď si ju kúpite v reštaurácii, stojí 2 – 3 eurá.
Keď si ju kúpite v lietadle, stojí 3 – 5 eur.
A keď na púšti zomierate od smädu, dali by ste za ňu čokoľvek.
Stále je to tá istá voda, tá istá značka. Jediné, čo sa zmenilo je miesto, kde a akí zákazníci si ju kupujú.
Koniec príkladu.
Ak aj vy máte pocit, že by ste si zaslúžili viac, ale je vám nepríjemné vyjednávať, určite vám neodporúčam ísť o dom ďalej, kde vám zaplatia o tú stovku viac. Garantujem vám, že o pár mesiacov si zvyknete a zase budete mať málo.
Odporúčam vám iné – začnite tvoriť.
Cez hodnotný obsah ukážete svetu svoju expertízu, zvýšite svoju vzácnosť, aj dopyt po svojich službách.
Môžete tvoriť ebooky, webináre, kurzy, chodiť prednášať.
Môžete písať newslettre, príspevky na sociálne siete, natáčať dlhé či krátke videá.
Môžete vytvárať komunity, aktívne sa zapájať do diskusných fór, radiť ľuďom.
Môžete konzultovať, mentorovať, živnostníčiť cez služby typu Jaspravim, Fiverr, Webtrh… Chápete, čo myslím?
Zvyšujte dopyt po vás.
Vyšší dopyt bude znamenať, že nebudete môcť vyhovieť všetkým, tým pádom sa obmedzí ponuka, tým pádom sa automaticky zvýši vaša cena. A tú vám buď šéf alebo klient zaplatia, alebo sa o vás trh potrhá.
To je vlastne aj celá tá veda, ako sa mi z nezaujímavej firmy, napoly potopenej lode, podarilo vytvoriť dopytovanú značku, so stovkami klientov a miliónovými obratmi. Stačilo zájsť na to najhoršie stretnutie v mojom živote.
Pre všetkých, ktorí by chceli tvoriť, šíriť a zarábať viac, mám aj skvelú správu.
Konečne, po mesiacoch príprav, sa môžete prihlásiť do našej uzavretej Komunity tvorcov uKunu.
Odovzdáme vám tam všetky naše vedomosti a skúsenosti, dáme vám tipy, ako zlepšiť a zefektívniť vašu tvorbu, poradíme cez diskusné fóra aj cez videokonferenčné hovory.
Čo vy na to, dobrá ponuka?
Filip
ODPORÚČAME VÁM:
Toto bol jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.
Ak sa vám páčil, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️