Pravidlo, ktoré úplne zmenilo spôsob, akým predávam

Toto je jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páči, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️

Už len pár týždňov ostáva do Marketing Rulezz, tej najväčšej konferencie o reklame a marketingu na Slovensku. Do bratislavskej Starej tržnice prídu tie najzvučnejšie svetové mená a desiatky skúsených domácich rečníkov. A po výdatných prednáškach a chutnom obede Vás pozývam k nám do stánku na zmrzlinu. Príďte, teším sa na Vás. #reklama 

Poviem vám krutú pravdu o ľudskej náture.

Tá je taká, že sa v prvom rade staráme o komfort seba a svojich najbližších, až potom príde na rad okolie.

Že plastové sáčky v oceánoch budeme riešiť vždy až po tom, čo máme plnú chladničku a bruchá.

Dám vám aj pár konkrétnych príkladov:

Metronóm, známe hodiny v New Yorku, začali ešte v roku 2020 odpočítavať, koľko času nám ostáva do momentu, po ktorom už nebude možné zvrátiť globálne otepľovanie.

ZOO v Tampe zase spustilo kampaň, v ktorej sa pred očami návštevníkov pomaly roztápajú dva pantery. Chceli tak rozšíriť povedomie o vplyve otepľovania na všetky zvieratá žijúce na planéte, vrátane ľudí.

Skrátka, celá planéta vie, že máme s globálnym otepľovaním nejaký problém a mal by sa čo najskôr riešiť.

Na druhej strane, v ten istý týždeň sa Qantas, najväčšia letecká spoločnosť v Austrálii, pochválila tým, že spustili „lietanie nikam“. Pasažieri si zaplatili od 600 do 2 300 dolárov za to, že si sedem hodín polietali v kruhu nad krajinkou. A hádajte čo – letenky sa vypredali v rekordne rýchlom čase, za desať minút. 

Pokojne to vyskúšajte aj sami. Spýtajte sa ľudí, ktorí stoja sami v aute v zápchach cez bratislavské mosty, či sú proti globálnemu otepľovaniu. Som si istý, že väčšina bude.

Ak by to však znamenalo vystúpiť z komfortnej zóny a ísť vlakom či autobusom, tak už si takí istí nebudú. 😊

Čo z toho vyplýva pre nás marketérov?

„Ľudia nechcú kúpiť vrták, oni potrebujú vyvŕtať dieru.“ Takto definoval jedno zo základných pravidiel marketingu profesor Harvardovej univerzity Theodore Levitt už v roku 1962.

Odkazoval tým na značky, ktoré sú vo väčšine komunikácie príliš zahľadené do seba. Rozprávajú o tom, aké skvelé produkty a služby predávajú. Nezaujímajú sa o zákazníka.

Realita je ale taká, že nás zákazníkov nejaké cudzie produkty a služby nezaujímajú. Nemáme čas. Jediné, čo nás trápi, zaujíma, sme my sami, naše problémy a túžby.

Preto vždy, keď tvorím hocijaký obsah, pre vás tento newsletter alebo oslovovací e-mail pre nových klientov, vždy sa zamýšľam, ako viem urobiť hlavným hrdinom príbehu nie moju firmu alebo produkty, ale toho zákazníka. Nech sa páči, zopár príkladov:

Firma ako hlavný hrdina: „Tento notebook má špeciálne rozšírený 30 000-miliampérový akumulátor, a vydrží tak osem hodín na jedno nabitie.“

Zákazník ako hrdina: „Dokážete s ním robiť celý deň bez toho, aby ste museli myslieť na dobíjanie baterky.“

Firma ako hlavný hrdina: „Toto auto má veľký 800-litrový kufor a sklápateľné sedačky na dodatočný priestor.“

Zákazník ako hrdina: „Zmestíte sem detský kočík a všetky nákupné tašky.“

Firma: „Tento matrac je vyrobený zo špeciálnej antibakteriálnej pamäťovej peny.“

Zákazník: „Už sa viac nezobudíte celý dolámaný.“

Pamätajte teda na základné pravidlo marketingu: Ľudí nezaujímate vy, vaša firma ani produkty, ktoré predávate. Zaujímajú ich v prvom rade ich vlastné problémy a potreby. Pomôžte im ich vyriešiť a oni vám pomôžu vyriešiť tie vaše.

Tak a teraz si pozrite svoju stránku, predajné texty a zamyslite sa nad otázkou – kto je hrdina Vášho príbehu?

Filip

ODPORÚČAME VÁM: 

Toto bol jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páčil, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️