Ako môžu aj tie najlepšie značky padnúť na úplné dno?

Toto je jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páči, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️

Takto vyzerala titulka časopisu Forbes presne pred 15 rokmi.

Nokia bola 5. najväčšou firmou sveta. Každý 2. telefón na svete mali ľudia od nich. Značka neohrozene kraľovala.

Mali prakticky všetko – neobmedzené zdroje, databázu zákazníkov, dáta o trhu, na aké si len spomeniete.

Keď o pár mesiacov neskôr prišiel Apple s iPhonom, ich vlastní výskumníci ich varovali pred týmto novým veľkým trendom.

Ale v centrále boli pokojní. Ich „big data“ im nehovorili nič o tom, že by ľudia chceli veľké ťažké telefóny, čo sa rýchlo vybijú a ľahko rozbijú.

Naviac Applu trvalo 74 dní, kým predali miliónty kus. Nokia ich predávala milión denne, pri tých počtoch bol teda iPhone štatistická odchýlka.

Ale vidíte – stačilo 8 rokov, inteligentné telefóny začali dominovať a Nokia takmer prestala existovať.

Taká je cena pokiaľ neinovujete dostatočne rýchlo, pokiaľ sa bojíte ohroziť svoju dojnú kravu. Xerox, Blockbuster, Hummer či Blackberry by vám o tom isto vedeli veľa porozprávať.

Naopak, taký Google ročne preinvestuje na inovácie 27 miliárd, Amazon 23, Microsoft a Apple 18, Facebook a Intel 13. Len pre porovnanie, Slovensko ako celá krajina v 2014 investovala cca 1,2 miliardy, Čechy 6.

Skrátka, top technologické firmy nie sú tam, kde sú, náhodou alebo len preto, že majú dobrý produkt. Zároveň ročne investujú v desiatkach % svojich obratov do vývoja a výskumu. Hľadajú (a neboja sa popáliť) pri testovaní nových pruduktov – metaversov, špeciálnych okuliarov či dnes už nefungujúcich sociálnych sietí.

Niekde tam vonku sa istotne ukrýva aj ten váš nevykopaný neobrúsený diamant.

Viete, ako ho nájdete?

Tak, že ho začnete hľadať. 😊

Ako vám svojou trochou pri inováciách, pri odhaľovaní trendov môže pomôcť content marketing sa dozviete v najnovšom videu.

Držím palce.

Filip

ODPORÚČAME VÁM: 

Toto bol jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páčil, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️