Budujte si silnú značku a všetko pôjde ľahšie!
Toto je jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.
Ak sa vám páči, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️
Aj vašej značke a jej posolstvám budú zákazníci veriť viac, keď ich budú odporúčať tie najlepšie domáce médiá medzi svojím redakčným obsahom.
Vďaka odporúčacím oknám Engerio ich rozšírite miliónom návštevníkom 100+ prémiových médií rýchlo, ľahko a efektívne. #reklama
—
Vo svete huslí by ste len ťažko hľadali zvučnejšie, prestížnejšie meno ako Antonio Stradivari.
Práve jemu pripisujú kredit za vznik moderného dizajnu tohto sláčikového nástroja, aby mal krajší, ľúbeznejší zvuk. Ešte aj dnes, 285+ rokov po jeho smrti, existuje viac ako 650 huslí a violončiel, ktoré sám zostrojil.
Kvalitná robota, to sa hneď pozná! 🙂
Práve vďaka tomu, akými mýtami a legendami sú tie jeho produkty opradené, nikto sa nečuduje, za akú sumu sa dražia, v miliónoch dolárov.
A práve vďaka tomu menu a tej sume sú mnohí profesionálni huslisti i amatérski poslucháči presvedčení, že tie stovky rokov staré hudobné nástroje znejú krajšie, lepšie, harmonickejšie. Veď viete – „staré dobré časy“ alebo „dnes už nie je nič také kvalitné ako kedysi“ alebo „čo je drahé to je kvalitné!“
Nuž v 2010 sa partia výskumníkov rozhodla otestovať, čo z toho je naozaj pravda a čo len ilúzia.
Najprv našli majiteľov ochotných požičať tri kusy stovky rokov starých a veľmi drahých huslí – 2 ks od Stradivariho a 1 ks od Giuseppeho Guarneriho (tiež superstar influencer v tomto segmente umenia). Ich odhadovaná cena bola okolo 10 miliónov dolárov.
K nim pridali 3 kusy nových, moderných huslí. Tiež boli kvalitné, akurát tak 100x lacnejšie.
Potom si výskumníci objednali hotelovú izbu, v ktorej stlmili svetlá tak, aby vytvorili prítmie.
A nakoniec tam pozvali 21 skúsených huslistov, nech si jednotlivé modely vyskúšajú a porovnajú.
Na oči im dali špeciálne slnečné okuliare, aby v tom prítmí fakt nebolo vidieť, čo chytajú do ruky, či staré alebo nové. Opierku na bradu tiež navoňali, aby nebolo ani cítiť „starobu“ dreva, aby ich neboli schopní rozoznať ani po čuchu. Takto to tam vyzeralo.
Huslisti si mohli hrať čo len chceli, nástroje dostávali v 10 „kolách“ vždy náhodne skombinované – jeden nový a jeden starý kus. A potom po každom kole mali zhodnotiť, zvuk z ktorých huslí sa im najviac páčil, mal najkrajší zvuk.
No a keďže tu o tom píšem, tak vy už určite veľmi dobre tušíte, kam smerujem, ako to dopadlo: tie „stradivárky“ medzi profi hudobníkmi dopadli najhoršie.
Je jedno, aké boli drahé, že ich vyrobil slávny Antonio, jednoducho sa spomedzi porovnávaných modelov ich zvuk najmenej páčil.
A naopak, najviac sa páčil kus z tej „modernej“ polovice testovaných huslí, z tých 100x lacnejších.
Vidíte, presne tak to s tou kvalitou často býva, prakticky každý deň to všetci zažívame. Keď máte silné meno, silnú značku, keď svoje produkty predávate za veľa peňazí, keď limitujete ponuku, tak vašim zákazníkom bude chutiť viac. Ich mozgy si skrátka nevedia pomôcť.
Keď stále neveríte, tak si pozrite experiment, ako lacná diskontná predajňa obuvi celý svet pobavila na úkor hromady módnych influencerov.
Alebo sa choďte poprechádzať do Rakúska. Lebo veď viete, ešte aj ten vzduch tam majú akýsi čerstvejší, kvalitnejší.
A potom sa už konečne prihláste do našej veľkej februárovej výzvy Nový rok. Nová Značka. Tvoja osobná. Aby aj vašim šéfom a zákazníkom od vás chutilo viac! 🙂
Filip
ODPORÚČAME VÁM:
Toto bol jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.
Ak sa vám páčil, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️