Zatvorili na Black Friday… Zbláznili sa?

Toto je jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páči, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️

„Keď všetci skočia do studne, urob presný opak,“ povedali si v 2015 v Recreational Entertainment, Inc. (REI).

Keď vám náhodou názov nič nehovorí, so 16 000 zamestnancami a minuloročným obratom viac ako 3,7 miliardy dolárov, je to jeden z najväčších výrobcov outdoor oblečenia na svete.

Viete, čo konkrétne urobili?

Kým na Black Friday obchodníci ponúkali obrovské zľavy, kým sa tisíce zákazníkov madžgalo v nebezpečných tlačeniciach, oni nechali všetky svoje predajne (150+) zatvorené.

REI všetkým v kampani #optoutside odporučili, aby ste sa netlačili a išli sa radšej poprechádzať von do prírody.

Ešte aj ich web vás presmeroval na stránku s odporúčanými turistickými chodníčkami. A keď ste si už aj objednali cez e-shop, tak aj tak mali predĺžené doby doručenia, lebo všetkým zamestnancom dali platené voľno.

Čo myslíte, poškodilo im to?

Práve naopak.

  1. Tým, že to oznámili vopred, tí, čo chceli nakúpiť, nakúpili pred Čiernym piatkom. Tržby za to isté obdobie im narástli o 7 % a online o skoro 25 %.
  2. Tým, že urobili také výrazné, šokujúce gesto, informovalo o ňom množstvo médií. Podľa prípadovej štúdie od reklamnej agentúry získali 6,7 miliardy impresií.
    Poznámka: Čísla v prípadových štúdiách agentúr berte vždy s veľkou rezervou, ale o tom možno inokedy, dajte mi vedieť, ak by vás to zaujímalo. Ale faktom zostáva, že tých výstupov bolo naozaj veľa.

  3. Množstvo národných parkov po celej USA ponúkli na ten deň vstupné zadarmo.

Vidíte, tento REI prípad je jeden z ďalších dôvodov, prečo sa vykašľať na zľavy (o zvyšných šiestich som natočil špeciálne video, už ste ho videli?).

V každom prípade, od toho roku 2015 s akciou značka pokračuje už osem rokov. A isto budú aj v budúcnosti, lebo z toho spravili permanentný benefit.

Dokonca sa k nim pridali stovky ďalších menších aj veľkých predajcov. Toľko ich je, že aj to je už bežné a nevýrazné, lebo veď to už robia všetci.

A to je aj jedno zo základných pravidiel marketingu – byť výrazný (distinctiveness).

Ak chcete, aby si vás zákazníci pamätali, aby ste im prv napadli na um a skôr u vás nakúpili, mala by byť vaša značka niečím výnimočná, výrazná, čím vyniknete oproti zvyšku. Zvlášť, ak podnikáte v oblasti, kde máte príliš veľa konkurentov.

Čím je vaša značka výnimočná? Napíšte mi, veľmi ma to zaujíma.

Filip

ODPORÚČAME VÁM: 

Toto bol jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páčil, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️