Tie najzaujímavejšie billboardy, aké dnes uvidíte

Toto je jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páči, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️

Chcete veľa veľa TV obsahu za málo málo peňazí? ANTIK Telecom spustil webovú televíziu webtv.sk, ktorú môžete pozerať v počítačoch a mnohých ďalších platformách. Ponúkajú 155 programov už od 5,90 € mesačne. Vyskúšajte si internetovú ANTIK TV zadarmo. #reklama.

Dnešné tvrdenie pravdepodobne väčšinu z Vás prekvapí, zvlášť v súčasnej dobe internetovej.

A ešte viac všetkých výkonnostných marketérov, ktorí si myslia, že všetko okrem Mety (Facebook, Instagram) a Googlu (vyhľadávanie, YouTube) sú vyhodené peniaze.

Aj že médiá sú mŕtve (veď všetko máte na sociálnych sieťach), televízie tiež (veď máte Netflix a spol.), rádiá nehovoriac (veď máte Spotify)… A tlačený papier? Ten tu už nemal byť minimálne 10+ rokov.😊

Ale fakt je ten, že všetky mediatypy, ešte aj tie bohom zabudnuté billboardy, plagáty na zastávkach, budovách a pri cestách, dokážu byť mimoriadne efektívny komunikačný nástroj. Oveľa viac ako všetky Facebooky dohromady.

Napíšem k tomu v pondelok samostatný newsletter, keď už bude po voľbách, lebo tam ten efekt vidieť najviac.

Dnes Vám ale dám zopár ukážok, vtipných a kreatívnych, ktoré sú dôkazom toho, že aj marketéri v tých najväčších a najznámejších značkách musia pracovať s obmedzeným rozpočtom na reklamu, nemajú bezodný mešec.

Aj títo marketéri túžia mať virálne kampane, o ktorých médiá a ľudia na sociálnych sieťach budú zadarmo písať.

A že aj s malinkým rozpočtom dokážete zahrať veľké divadlo, pretože kreatíva (to ako to celé vyzerá a znie) je tým úplne najdôležitejším prvkom efektívnej (= že to predáva a zarába) reklamy.

Tým prvým bola britská televízia BBC. Pri uvedení seriálu Dracula nechala nainštalovať billboardy, v ktorých boli pozapichované drevené koly. Nič extra výnimočné.

Ale v noci, keď sa zotmelo a svietila na ne lampa, vyformovali obrázok krvilačného upíra.

Existovali len dva takéto billboardy. A aj tak o nich hovorili ľudia po celej Británii, aj médiá všade po svete.

 

Rovnaká, ale iná, aj tak by sa dala označiť vonkajšia reklama na pivo Corona.

Tí zase nainštalovali taký billboard, že na jeho pochopenie ste mali tak 15 minút denne. 😊

Rastlina vedľa neho bola totiž špeciálne zostrihaná. A keď už nastal očakávaný západ slnka, tak vrhla na žltú plochu tieň tak, že to aj vyformovalo fľašku, aj ich bio-eko-green posolstvo.

1 billboard, 15 minút denne.

A aj tak o ňom všelijaké médiá písali, ešte aj voľajaká Kuna 1 500 kilometrov vzdialená.

Tieto hojdačky od McDonaldu sú zase krásnou ukážkou toho, že Vy dokážete ešte aj doprostred pláže a parkov umiestniť obrovskú reklamu. A ľudia sa z toho budú radovať.

Hocikto sa mohol odfotiť, s deťmi, s partnerom/partnerkou, pri západe slniečka, aby všetci kamoši na Instagrame videli, aký dokonalý život žije!

Keď sme už pri nich, vo Švédsku zase premenili desiatky billboardov na včelíny. Spredu reklama, zozadu včelie úle.

Veru tak, znie to ako oxymoron, ale reklama dokáže byť užitočná.

Výrobca nátierok Marmite pri príležitosti vydania čili príchute vytvorili billboard v duchu „Je nebezpečná, daj si pozor!“

No a hneď vedľa neho postavili auto, do ktorého „vrazili“ gigantický vrchnák.

Podľa komunikácie do médií prvé palety rozviezol do obchodov personál „špeciálne vyškolený na manipuláciu s nebezpečnými predmetmi“. 😊

Dominos na chodiace billboardy premenil rovno svojich zákazníkov. Stačilo sa potetovať ich logom na viditeľnú časť tela a získali ste doživotnú dodávku pízz, resp. 100 pízz ročne na 100 rokov dopredu.

Po štyroch dňoch kampaň museli stopnúť, toľko ľudí sa im prihlásilo.

Oj, veľa takýchto krásnych príkladov mám, napíšte mi a natočím k tomu aj video s tými najkrajšími kreatívami, aj s detailnejším popisom a číslami.

Nech všetci vidia, že krásne reklamné kampane nemusia stáť veľa peňazí, stačí rozmýšľať mimo krabice.

To najlepšie, najkrajšie a najzaujímavejšie som si však nechal na úplný záver, do samostatného videa.

Tento billboard značky 3M bol na autobusovej zastávke umiestnený na jeden jediný deň, pred 18 rokmi! A okrem toho, že sa stále šíri internetmi, z neho vyplýva toľko inšpirácií, až tomu nebudete chcieť veriť.

Pekný deň prajem.

Filip

ODPORÚČAME VÁM: 

Toto bol jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páčil, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️