Ak sa bojíte zlyhaní, nezaslúžite si byť úspešnými
Toto je jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.
Ak sa vám páči, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️
Ešte jednu obrovskú výhodu má, keď tvoríte hodnotný obsah. Dostanete veľmi veľa veľmi peknej spätnej väzby. Pokiaľ si to chcete overiť, stačí, že si pozriete kanály svojich obľúbených YouTuberov a preletíte komentáre pod ich videami.
Rovnaké potvrdzujem z vlastnej skúsenosti. Volajú ma na prednášky, púšťajú YouTube videá už aj na stredných školách, chcú so mnou pracovať. Ľudia boli ochotní platiť, dokonca mi aj ponúkali podiel vo firme, tak veľmi sa chceli stretnúť a skonzultovať svoje podnikanie či marketing.
Ešte pred pár rokmi som musel priam žobroniť, aby sa so mnou niekto stretol, nech mu poviem o content marketingu, natívnej reklame, Strossle. Vtipné, ako sa to všetko otočilo.
A to všetko len vďaka dlhodobej tvorbe toho najlepšieho obsahu, aký som len schopný vyprodukovať.
Vybudoval som si imidž akéhosi múdreho človeka, vševeda, čo vždy poradí, nasmeruje, má odpovede na všetky otázky, čo nerobí chyby.
Tak aby bolo všetkým jasné – mám od toho RIADNE ďaleko.
Málokto z nich všetkých vie, že mám za sebou KOPU neúspešných nápadov a pokusov. Za život som doslova spláchol do záchoda stovky tisíc eur vlastných peňazí a k tomu roky odpracovaného života.
Jednu z mojich hier, Age of Defenders, som robil päť rokov a dal do nej všetky úspory. Na vrchole mal náš tím 30 ľudí. A predali sme pár stoviek kusov. Pozrite si jedno z mojich prvých YouTube videí, ako sme začínali.
Ďalšiu hru som robil štyri roky, desať ľudí, 140 tisíc investícia… Predali sme pár desiatok kusov. Keď sme natáčali video do crowdfunding kampane, tak som sa tak hanbil, že som do neho ani nešiel, poslal som tam radšej frajerku (dnes už manželku, nevzdala to!).
Inú hru sme robili dva roky, ale nikdy sme ju ani nevydali.
Pokojne by som mohol takto tu menovať ešte ďalej, ale koho to zaujíma?
Človek by povedal, že som zostarol, zmúdrel, som viac skúsený.
Tak vedzte, že len minulý rok som jeden projekt úplne zavrel, v druhom sme museli zredukovať náklady na minimum a prejsť do udržiavacieho módu. 60 tisíc eur.
A už vôbec nejdem písať o mojom čuchu na príležitosti, koľko skvelých vecí som odmietol a ich autorom zarobili desiatky miliónov. V investovaní mám stratégiu „buying high, selling low.“ Až mám pocit, že keď chcete uspieť, tak urobte presný opak toho, čo robím ja! 😊
Navonok, na sociálnych sieťach, v médiách vidieť všetky tie úspechy. Henten mal jednoduchú myšlienku a za večer sa z neho stal milionár. Tamten premení na zlato všetko, čoho sa dotkne.
Ale pravda je úplne opačná a krutá. Taká, čo sa nehodí do Forbesu, 30 pod 30 (to je samostatný vtipný príbeh), na Instagramy a LinkedIny a do rozhovorov. Odborne sa to tiež nazýva klam preživších, akurát včera som k tomu písal podnikateľský newsletter o Addmention.
Celé je to o tom nevzdať sa. Proste nevyšlo, hrubá čiara a idem ďalej, skúšať.
Každé jedno NIE Vás o krok posúva k tomu ÁNO, k tomu hitu, čo zarobí aj na tie neúspechy.
Takže toľko inšpirácia na dnes. Keď ma niekto po tomto ešte bude žiadať o biznis radu, tak vedzte, že môj success rate je tak 2 projekty na 10 pokusov.
A nakoniec si, prosím, ani nemyslite, že veľké medzinárodné firmy sú na tom inak. Silné značky, pre ktoré pracujú tie najlepšie mozgy na tejto planéte, ktoré majú zdrojov a dát toľko, že by to vidlami mohli prehadzovať… A nakoniec z toho boli tie najväčšie produktové prepadáky všetkých čias.
Filip
ODPORÚČAME VÁM:
Toto bol jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.
Ak sa vám páčil, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️