Vy by ste si postavili dom na prenajatom pozemku?

Toto je jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páči, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️

Čo myslíte, ktorá z týchto dvoch vecí je pre všetkých marketérov a obchodníkov horšia?

  • Keď niečo vytvoríte a dostanete poriadnu kritiku, aké zlé to je?
  • Alebo keď niečo vytvoríte a všetci vás budú ignorovať, nikto si to nevšimne?

Najprv si zodpovedzte, až potom čítajte.

Ja osobne radšej dostanem naložené, priam som sa po tých 2000+ príspevkoch naučil milovať kritiku. Lebo viem, že nech to bude akýkoľvek „prúser“ (a že som ich za tie roky mal), tak kým oni na druhý deň zabudnú, ja vstanem, oprášim sa, a nabudúce to urobím lepšie a kvalitnejšie.

Veľa marketérov sa priam bojí ísť s kožou na trh, pretože iní členovia tejto našej bubliny sú vzdelaní inteligentní ľudia, nuž aj tie ich negatívne komentáre úplne inak bolia pri tom srdiečku.

Ak je to náhodou aj váš prípad, tak je to veľká škoda. Mnoho krásnych vecí vám uchádza a odporučil by som také rozhodnutie prehodnotiť. To je moja prvá dnešná pointa.

Preto tvrdím, že omnoho horšie je, keď nedostanete žiadnu spätnú väzbu, keď vás ignorujú.

A aj na to mám perfektnú prípadovú štúdiu – moju facebookovú skupinu Content Marketing Community.

Verte či nie, začal som do nej prispievať ešte v júli 2017. A odvtedy, každý jeden kalendárny deň, či je piatok či sviatok, či som na dovolenke alebo v nemocnici moja manželka rodila, tak ja som tam každý jeden deň prispieval príspevky. Viac ako 5 rokov. Tá skupina je také moje štvrté dieťa. 😊

A práve vďaka tejto vytrvalosti narástla aj kvalita príspevkov a aj počet ľudí, ktorí sa do nej pridali (momentálne 7,5 tisíc ľudí).

No, a viete čo?

Veľkosť zasiahnutého publika za posledný rok dramaticky klesá. Kým v novembri minulého roka zasiahol jeden príspevok v priemere 2446 ľudí (už to bol pokles oproti obdobiu predtým), v uplynulom novembri to bolo v priemere 1793.

To je pokles o štvrtinu a ja vôbec netuším, prečo. Len vidím, že to klesá, že príspevky zasahujú menej ľudí, napriek tomu, že sú lepšie a skupina má viac členov.

Na vlastnej koži som si tak vyskúšal moju druhú dnešnú pointu: Zapamätajte si, že všetci tí fanúšikovia na Facebooku NIE SÚ VAŠI.

A ani jeden Instagram či TikTok follower nie je váš.

YouTube subscriberi, kontakty na LinkedIne, zákazníci na Amazone… Nikto z nich vám nepatrí.

V skutočnosti všetci títo ľudia „patria“ spomenutým platformám. Vy ste len akísi nájomcovia, ktorí môžu dúfať, že nedostanú o mesiac len tak z ničoho nič výpoveď, že vás neobmedzia algoritmy a nebudete tušiť prečo.

A dovtedy, kým sa také stane, využite všetku tú pozornosť na to, aby ste si s nimi vytvorili priamy vzťah. Aby ste s tými fanúšikmi boli v kontakte, aby od vás nakúpili vo vašom e-shope, aby sa zaregistrovali do vášho mailing listu či členskej sekcie.

Skrátka, nestavajte na prenajatom pozemku. Aby ste nedopadli ako môj obľúbený YouTuber Pppeter, Igor Bukovský alebo najsledovanejšia Slovenka na Instagrame.

Filip

ODPORÚČAME VÁM: 

Toto bol jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páčil, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️