Prečo nechával Bezos na poradách Amazonu vždy jednu stoličku prázdnu?

Toto je jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páči, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️

Keď minulý rok Jeff Bezos oznámil svoj koniec ako CEO v Amazone, v liste zamestnancom napísal, že firma za svoj úspech vďačí jedinej veci – inováciám.

Viete, čo si myslím?

Že je to riadny nezmysel. 😊

Základom úspechu Amazonu nie sú žiadne technologické vychytávky, umelá inteligencia, lietajúce doručovacie drony. Nie je to ani starostlivosť o zamestnancov, tú mali od začiatkov slabú. A nie je to ani starostlivosť o svetovú klímu, ako tvrdí v tom newslettri.

Dôvod je omnoho jednoduchší – zákazník. Až fanatické sústredenie sa na jeho potreby.

Bezos to povedal za uplynulé desaťročia v rozhovoroch toľkokrát: „Začni zákazníkom a od toho si odvoď zvyšok.“

To je však ľahšie povedať a už ťažšie na to nezabudnúť. Preto je Bezos známy tým, že na poradách nechával jednu stoličku prázdnu. Ostatným členom tým pripomínal, že tá najdôležitejšia osoba – zákazník – sa práve nenachádzala v miestnosti.

Zákazník je Boh.

Netvrdím, že je to správne, a že by ste to mali prehnať na úkor zdravia a pohodlia ľudí vo firme. Alebo že by ste mali podrážať partnerov, ako to zvykne Amazon robiť. Práve naopak!

Na druhej strane je pravda, že nepatrím k najbohatším ľuďom na planéte. 😁

V čom sa však s Jeffom určite zhodneme je to, že sa nemáme zameriavať na seba, svoj produkt a služby. To nikoho nezaujíma.

Zamerajte sa na diváka. Čo chce počuť, dozvedieť sa, aké problémy potrebuje vyriešiť?

Vyriešte problémy vašich zákazníkov a oni vyriešia tie vaše. ❤️️

A robte to úplne vo všetkom, vrátane tvorby hodnotného obsahu.

Tie najdôležitejšie témy totiž nenájdete v Google trendoch, analýzach kľúčových slov, u konzultantov či na drahých konferenciách. Tie najdôležitejšie témy vám prezradia sami zákazníci. Stačí vedieť, ako a kde ich hľadať.

Pekný deň.

Filip

ODPORÚČAME VÁM: 

Toto bol jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páčil, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️