Tá najdrahšia chyba, ktorú robia obchodníci 💰🔥

Každý týždeň posielam e-mail o tom, ako z ničoho budujeme miliónovú firmu Addmention. 
Vhodné pre startuperov, marketérov a všetkých, ktorých baví podnikanie.

Abraham Lincoln kedysi povedal: „Neverte všetkému, čo čítate na internete.“

Spomeniem si na tento vtipný citát vždy, keď vidím tú najznámejšiu štatistiku o predaji. Už minimálne 10+ rokov zaplavuje internet a prezentácie na tréningoch obchodníkov. Možno ste ju videli aj vy, nech sa páči:

Podľa združenia National Sales Executive Association 48 % všetkých obchodníkov nikdy nepošle žiaden follow-up, teda neurobí druhý a ďalší kontakt s potenciálnym klientom. Iba 10 % všetkých obchodníkov sa spojí s klientom viac ako trikrát.

Na opačnej strane sa iba 2 % všetkých predajov uzavrú pri prvom kontakte. A až 80 % predajov sa udeje pri 5 – 12 kontakte.

Má to len jeden háčik. Žiadne takéto združenie nikdy neexistovalo. Všetky tie čísla sú vymyslené. 😊

Tak potom, ako je možné, že táto štatistika prežíva do dnešného dňa?

Lebo tá pointa je pravda pravdivá! A je to zároveň tá najdrahšia chyba, ktorú môže akýkoľvek marketér spraviť: Prestať komunikovať, prestať oslovovať. Ako hovorí známe porekadlo: „Zíde z očí, zíde z mysle.“

Špeciálne pokiaľ pôsobíte v B2B, teda keď predávate iným firmám, až 95 % všetkých zákazníkov práve nehľadá a nepotrebuje vaše služby! Tak vo svojej práci tvrdí prestížny Ehrenberg-Bass Institute for Marketing Science.

Podľa nej firmy menia svojich dodávateľov, napríklad banky, právne kancelárie, dodávateľov IT atď., v priemere každých 5 rokov. Robia tak preto, lebo sú zazmluvnení. Lebo si zvykli na svojich dodávateľov, služby a ceny, ktoré im poskytujú. Lebo majú veľa inej práce a kým ich nenaštvú, nestojí to za tú energiu.

Ročne sa teda iba 20 % a kvartálne iba 5 % z týchto potenciálnych B2B klientov „rozhliada“ po novom riešení na trhu. Čo je teda naozaj zlá správa, ak im vy/váš obchodník chce niečo predať a čaká, že sa so svojím „pokusom“ trafí do toho miniatúrneho okienka.

Pokiaľ predávate priamo koncovým zákazníkom (B2C) a myslíte si, že sa vás to netýka, ste na veľkom omyle. Pozrite si video o tom najhoršom rebrandingu všetkých čias, tam uvidíte, ako mozgy vašich zákazníkov neznášajú zmenu.

Rád by som vám preto odporučil: Nerobte tú najdrahšiu chybu. Nájdite si spôsob, ako dokážete byť pravidelne na očiach.

Vymyslite si systém, ako generovať dlhodobo hodnotnú komunikáciu (=nebyť otravný). Takú, pri ktorej sa váš potenciálny zákazník priam poteší „Jéj, ďalší e-mail/reklama/príspevok od nich, čím ma tentokrát pobavia, inšpirujú, čo ma naučia?“

To je celá stratégia, ktorú už roky aplikujeme v Strossle. A to je presne stratégia, ktorú teraz budujeme aj v Addmention.

Začali sme týmto podnikateľským newslettrom. Pokračovať budeme tvorbou úspešných prípadových štúdií, ukážkami najlepšieho využitia zmienok v redakčných článkoch. No a s takýmto pestrým obsahom sa budeme snažiť 10+ krát snažiť oslovovať možných klientov (=vás), cez e-mail, telefóny, na stretnutiach či pódiách konferencií.

Lebo v dnešnom komunikačnom pretlaku platí viac než kedykoľvek predtým: „Zíde z očí, zíde z mysle.“

Či vy ste už niekedy povedali: „Som v pohode s tým podpísať zmluvu s firmou, o ktorej som v živote nepočul/a“? 😊

Pekný deň.

 

Filip

ODPORÚČAME VÁM: 

TVOJA PRAVIDELNÁ PORCIA MARKETINGOVÝCH INŠPIRÁCIÍ

Newsletter o tom, ako budujeme miliónovú firmu, každý týždeň priamo do tvojej e-mailovej schránky. ❤️