Tá najlepšia rada, ktorú kedy dostali zakladatelia Airbnb

Newsletter o tom, ako budujeme miliónovú firmu, každý týždeň priamo do tvojej e-mailovej schránky. ❤️

Na svete by ste len ťažko hľadali tzv. startup akcelerátor, po slovensky tiež „rozbiehač nových spoločností“, ako YCombinator.

Stáli pri rozbehu firiem ako Stripe, DoorDash, Coinbase, Dropbox, Instacart, Twitch či Reddit. Trhová hodnota ich top investícií bola minulý rok viac ako 300 miliárd dolárov.

Majú top svetových mentorov, širokú sieť kontaktov a kapitál. Nuž nečudo, že sa im každý polrok hlási (a ponúka podiel) viac ako 10 000 firiem. Z nich nakoniec vyberú priemerne max. 2 %.

Jednou z tých šťastných bol v 2009 aj Airbnb, o ktorých si ostatní mysleli, investori aj hostitelia, že sa zbláznili. („Vy si fakt myslíte, že k sebe domov pustím úplného cudzinca?“)

Hneď na prvom stretnutí samotný zakladateľ akcelerátora, slávny Paul Graham, analyzoval ich cieľovú skupinu, kto to je, kde sa nachádza.

Chalani z Airbnb priznali, že nemajú takmer žiadnych používateľov, ale to málo je v New Yorku.

Graham sa ich len nechápavo spýtal, čo teda oni robia v Kalifornii? (Tam Ycombinator sídli.)

Airbnb founderi zase nechápali, prečo by to mali robiť. Nemohli predsa chodiť za svojimi zákazníkmi, od dverí k dverám, veď to sa nedá rozumne škálovať už ani pri nízkych stovkách používateľov.

„A presne preto by ste to mali urobiť teraz. Robte veci, ktoré sa nedajú škálovať. A vy sa z nich naučíte veci, ktoré potrebujete vedieť.“

Nuž odišli do New Yorku, a tam, aby ich hostitelia pustili k sebe domov, prenajali si fotoaparát a tvárili sa ako profi fotografi z Airbnb, aby im urobili atraktívnejšie fotky do inzerátu. 😊

Zakladatelia dnes miliardového startupu sedeli so svojimi prvými používateľmi u nich doma, nechali ich používať produkt a videli, s akými banálnymi vecami sa trápili. No a to bolo vlastne inovovanie, celá roadmapa Airbnb. Opravovali problémy, odstraňovali prekážky.

Tí používatelia ich za to milovali, hovorili o nich svojim kolegom a susedom, ktorí sa časom tiež chceli pridať.

Naviac, keď už prišli na stránku, videli všetky tie pekné fotky, ktoré tam prvé ubytovania mali nahraté, čo ich motivovalo, aby si aj oni fotili krásne naaranžované miestnosti.

Tým všetkým sa zvyšovala ponuka a zároveň rástla priemerná kvalita inzerátu.

Dnes v rozhovoroch pre médiách priznávajú, že „Robte veci, ktoré sa nedajú škálovať“ bola tá najlepšia rada, akú kedy dostali.

A presne takéto neškálovateľné veci sa momentálne snažíme robiť aj my v Addmention.

Máme jednoduchú excelovskú tabuľku so zoznamom viac ako 100+ tém na nové články. Všetok obsah, ktorý redakcie tých najnavštevovanejších médií plánujú spracovať, ktorý bude svietiť na ich titulných stránkach, bude mať veľa (milióny) čítaní.

Tieto témy zdieľame s vhodnými klientmi a ponúkame im redakčné zmienky v nich. Odporúčania s odkazmi na produkty, budovanie hodnovernejších značiek alebo pozície expertov v danej téme.

Keď bude mať ktokoľvek záujem, napíše mi cez e-mail a ja si to celé sám odmakám. Vybavím, obtelefonujem, aby boli aj inzerent aj médium spokojní.

Robím veci, ktoré sa nedajú škálovať, aby sme z toho mohli spraviť systém, ktorý bude škálovateľný.

Držte palce, leto bude náročné.

A pokiaľ sa vám nejaká téma zapáčila pre váš biznis, ozvite sa, ponuka je už teraz krásne široká. 👍

Filip

ODPORÚČAME VÁM: 

TVOJA PRAVIDELNÁ PORCIA MARKETINGOVÝCH INŠPIRÁCIÍ

Newsletter o tom, ako budujeme miliónovú firmu, každý týždeň priamo do tvojej e-mailovej schránky. ❤️