Škaredá, ale pravdivá realita: Čo vlastne robí taký CEO startupu?
Newsletter o tom o tom, ako budujeme miliónovú firmu Addmention.
Vhodné pre startuperov, marketérov a všetkých, ktorých baví podnikanie.
Priznám sa, že za posledné roky som, čo sa týka práce dosť spohodlnel. 😥
Strossle (mojej druhej firme) sa darí, máme výborný a dopytovaný produkt, online reklamný segment stále rastie. Vnútri máme veľmi fajn nastavené vzťahy s kolegami, čo sa prenáša aj do vzťahov s klientmi, a to zase do výsledkov. Kedykoľvek sa niečo nové objaví, práca alebo úloha, tak máme prostriedky, aby sme investovali do rozšírenia.
Dnes ako riaditeľ Strossle mám teda už len dve úlohy:
Tou prvou je udržiavať status quo, strážiť ako oko v hlave, aby sme stále mali to fajn prostredie, v ktorom sa ľudia cítia šťastní.
Druhou je slúžiť ako reklamný nosič, maskot, aby content marketing, potreba tvoriť a šíriť kvalitný obsah, na Vás vyskakoval aj z chladničky.
Logicky teda, čím viac sa firme darí, tým menej práce mám. Preto mám aj toľko času študovať a hrajkať sa s príspevkami na sociálnych sieťach. 😊
No a keďže pri dobre nastavenej a fungujúcej stratégii je najťažšia úloha sa toho nedotýkať a nič nerobiť, spohodlnie pri tom človek.
Preto ma vývoj situácie úplne prirodzene odstrihol od samotného produktu a dennej operatívy. Už nepoznám všetky možnosti a nastavenia reklamného serveru. Kolegovia poznajú. Už nepredávam, nechodím na stretnutia a nie som v kontakte s klientmi. Kolegovia sú. Akýkoľvek dopyt príde, všetko automaticky presmerujem na toho, kto sa tomu venuje a lepšie poradí.
Už nie ste ten šialený strapatý experimentátor, ktorý si vyhrnie rukávy a skúma, tvorí, robí chyby. Už ste profi manažér, ktorý sleduje čísla, biznis, kormidluje loď.
Práve v tom je to čaro, keď ste riaditeľ startupu, Vašej novej firmy.
Nemáte kolegov (= nie je ich z čoho zaplatiť), procesy neexistujú (= zelená lúka), klienti Vás a Vaše služby nepoznajú. Musíte začať v malom a presviedčať. Dostávate prvé príležitosti ako nejaký hráč na striedačke a za ten mikro krátky čas chcete dokázať, že si zaslúžite viac dôvery.
A preto je moja úloha ako CEO v startupe Addmention = dievča pre všetko.
Najprv riešim rozvoj produktu a nápady, čo všetko by sme chceli mať. Potom to dávam do prezentácie a snažím sa nalákať na neexistujúce veci veľkolepé vízie prvé médiá, nech nám dajú svoj priestor (= zmienky v článkoch v našom prípade), ktorý budeme predávať.
Potom sa tomu produktu snažíme nastaviť správnu cenu (ako oceníte niečo, čo nikto nepozná a nikto nepredáva?) a predať to prvým zákazníkom.
Samozrejme, nič nefunguje ako má, takže riešim všetky reklamácie, bugy v systéme, diery v obchodných podmienkach… A tak sto ďalších vecí, právnych, účtovných, technických.
No a nakoniec je 23.45 h a ja dopisujem tento newsletter, ktorý mal byť hotový pred týždňom.
Skrátka, rátajte, že startup CEO = dievča pre všetko.
Niekomu sa to bude zdať podradné. Jasné, nevyzerá to tak sexy na sociálnych sieťach. Predsa podnikatelia Forbes 30 pod 30 majú prehadzovať milióny a dávať rozhovory do médií a nie robiť upratovačku. 😊
Ale berte to ako krásne obdobie, staré zlaté časy.
Keď uspejete, už sa nebude opakovať, budete od neho odstrihnutí, a bude Vám to aj chýbať.
Tak si to užívajte, kým sa dá.
Pekný deň.
Filip
ODPORÚČAME VÁM:
TVOJA PRAVIDELNÁ PORCIA MARKETINGOVÝCH INŠPIRÁCIÍ
Newsletter o tom o tom, ako budujeme miliónovú firmu Addmention.
Vhodné pre startuperov, marketérov a všetkých, ktorých baví podnikanie.