Dokonalosť je dosiahnutá nie vtedy, keď už niet čo pridať, ale keď už niet čo odobrať

Každý týždeň posielam e-mail o tom, ako z ničoho budujeme miliónovú firmu Addmention. 
Vhodné pre startuperov, marketérov a všetkých, ktorých baví podnikanie.

Pozrite si obrázok nižšie. Lego postavička stojí pod „strechou“, ktorá je pripevnená k domčeku jednou kockou v hornom rohu.

Vašou úlohou je upraviť túto stavbu tak, že keď na strechu položíte tehlu, nezrúti sa panáčikovi na hlavu.

Čo urobíte?

Ak by ste boli ako väčšina z 1153 účastníkov pokusu vedeckého časopisu Nature, neodoberiete tú kocku naviac z rohu. To urobilo 11 % opýtaných.

Vy radšej vložíte do zvyšných troch rohov kocky naviac. A to aj napriek tomu, že stoja ďalšie peniaze a zaberú vám viac času. 😊

Čo z toho vyplýva?

Že ľudia majú v povahe neodoberať, ale radšej pridávať. V práci i doma máme tendenciu skôr si život komplikovať ako zjednodušovať.

Dôvody sú rozličné:

1. Je menej populárne rušiť produkty, oddelenia, procesy, lebo tým niekomu povieme, že jeho práca je nepotrebná. Sám s tým mám veľa skúseností a nepríjemných zážitkov.

2. Ľudia sú viac ocenení, keď niečo nové vymyslia ako keď niečo odstránia.

3. Máme pocit, že keď sme už do niečoho investovali, tak by to boli peniaze vyhodené von oknom.

Kto vie, možno aj preto ľudia nemajú radi sťahovanie, lebo sa im nechce prerieďovať tá kopa vecí. Nechcú si prechádzať tými mukami z rozhodovania, čo si zobrať a čo vyhodiť.

„Nie, nevyhodím to, radšej to predám alebo niekomu darujem. Ale potom zase všetky tie fotenia, písanie inzerátov a komunikácia… Do kelu, ako ja len neznášam sťahovanie!“ 😊

Nuž, tak aspoň vidíte, čím si práve prechádzame v Addmention.

Už máme toľko veľa vecí vytvorených, investovali sme do toho všetkého čas a peniaze. Ale ako som v tejto sérii viackrát spomínal, keď tvoríte niečo nové, unikátne, prešľapávate si chodníček hustou džungľou, nevyhnete sa tomu, že XYkrát skončíte v slepej uličke.

Že budete musieť povedať „takto nie“, zaradiť spiatočku a vyhadzovať veci.

Aj keď je to hotové a funguje to, štiepi to vašu pozornosť pri vývoji či údržbe a zároveň predlžuje dobu potrebnú na naučenie sa používať produkt.

Takže preto, aj keď to bolí, prerábame, dávame do úzadia alebo úplne rušíme v Addmention funkcionality, ktoré nám trh ukázal, že v takejto podobe nechce. Typickým príkladom v našom prípade je predaj spätných odkazov v starých článkoch pre ľudí, ktorí to majú len na to, aby Google vyhľadávačom prešli cez rozum.

Funkcionalita, na ktorej sme strávili mesiace času a minuli na ňu desiatky tisíc eur. 💔

No a poučenie pre vás, milí čitatelia?

Skúste sa pri najbližšom brainstormingu zamyslieť, či neexistuje jednoduchšie riešenie vašej dilemy. Radšej odstrániť kocku ako pridať tri ďalšie.

Ušetríte čas, peniaze a svoju pozornosť na dôležitejšie veci.

Pekný deň,

Filip

ODPORÚČAME VÁM: 

TVOJA PRAVIDELNÁ PORCIA MARKETINGOVÝCH INŠPIRÁCIÍ

Newsletter o tom, ako budujeme miliónovú firmu, každý týždeň priamo do tvojej e-mailovej schránky. ❤️