Čo všetko dokáže vydržať ľudské telo?
Newsletter o tom o tom, ako budujeme miliónovú firmu Addmention.
Vhodné pre startuperov, marketérov a všetkých, ktorých baví podnikanie.
Už ste sa niekedy zamýšľali nad tým, čo všetko dokáže zvládnuť odhodlaný človek?
Leonid Rogozov bol neznámy chirurg zo Sibíri, ktorý sa v 1960 zúčastnil sovietskej polárnej expedície na Antarktíde. Počas výpravy ho zrazu chytili vysoké horúčky, malátnosť, zvracanie a bolesť na pravej strane podbruška.
Veľmi rýchlo pochopil, že má zápal slepého čreva, že to musí fixnúť, lebo môže zomrieť.
Malo to však dva zásadné háčiky. Najbližšia nemocnica bola vzdialená tisíce kilometrov cez oceán a Rogozov bol jediný lekár v celom tíme.
Nuž, ostávalo mu jediné – operovať samého seba.
Všetko si starostlivo naplánoval, pripravil všetky pomôcky, dal rýchlokurz dvom kolegom – asistentom. Nakoniec si pichol lokálne anestetiká a pustil sa do „roboty“.
Viete si predstaviť, aké náročné to muselo byť. Nevidel si dobre do rany, všade samá krv a veľká bolesť. Každých päť minút mu prišlo tak zle, že si musel oddýchnuť. A vzhľadom na podmienky si omylom rozrezal (a zašíval) aj miesta, ktoré nemal. Keď si chcete pozrieť obrázok zo zákroku, urobte to až po jedle.
Koniec dobrý, všetko dobré. Po dvoch hodinách operáciu zdarne dokončil, dal si antibiotiká a prášky na spanie. Do dvoch týždňov sa zotavil a bol naspäť v robote.
No a ako to súvisí s podnikaním, že o tom píšem v tomto newslettri?
Myslím si, že či len začínate, alebo podnikáte dlhé roky, utrpenie a znášanie bolesti patrí do popisu práce podnikateľa, priam s tým musíte rátať. Na dennej báze riešite nejaké problémy – že sa nestíha, reklama nefunguje, zamestnanci chcú viac peňazí, dodávatelia zdražujú, odberatelia by chceli dostať čoraz viac, ale platiť čoraz menej (ak teda tie faktúry uhrádzajú, to je samostatná kategória), konkurencia vás kopíruje, preťahuje ľudí, podlieza cenou… No miliarda vecí.
Na druhej strane je zároveň príbeh Rogozova ukážkou, čo všetko dokáže ľudské telo vydržať. Že keď budete dostatočne vytrvalí, tak dokážete prekonať akúkoľvek prekážku. 😊
Napríklad v New Yorku majú ultramaratón, ktorý má 5 TISÍC (!!!) kilometrov. To je ako keby ste si odbehli z Bratislavy do Londýna a naspäť. A potom znovu! Beh trvá takmer 2 mesiace a je taký dlhý, že niektorí bežci sa počas neho nechajú aj ostrihať.
Rád by som vám preto dnes odporučil: trénujte svoju vytrvalosť, pravidelne vystupujte z komfortnej zóny. Ani by ste neverili, koľko možností máte. Dám Vám na ukážku trochu môjho nekomfortu.
Nechodím zo stretnutí autom či autobusom, ale bežím. Keď to bolo už príjemné, tak som buď predlžoval vzdialenosť alebo bežal so závažím. A keď je už aj to príjemné, tak bežím v džínsoch. Alebo keď fakt leje ako z krhly. 😊
K tomu veľa cvičím, každý jeden kalendárny deň, tisíce opakovaní jediného cviku.
Celoročne otužujem – vedľa v izbe mám mrazničku plnú vody s ľadom.
A každý jeden kalendárny deň píšem tony textu.
Mohol by som pokračovať ďalej, ale pointu chápete. Rátajte s tým, že pri podnikaní sa musí človek naučiť znášať istú formu permanentného stresu. Každá firma totiž zvnútra vyzerá ako autohavária a každý konkurent vyzerá zvonku ako Real Madrid.
Nebojte, budete v pohode. Len sa naučte pravidelne trénovať svoju vytrvalosť.
Pekný deň.
Filip
ODPORÚČAME VÁM:
TVOJA PRAVIDELNÁ PORCIA MARKETINGOVÝCH INŠPIRÁCIÍ
Newsletter o tom o tom, ako budujeme miliónovú firmu Addmention.
Vhodné pre startuperov, marketérov a všetkých, ktorých baví podnikanie.