Aké ľahké je s geniálnym nápadom vytvoriť 100 miliardové odvetvie?

Newsletter o tom, ako budujeme miliónovú firmu, každý týždeň priamo do tvojej e-mailovej schránky. ❤️

Myslíte si, že máte veľkú konkurenciu, málo peňazí, nedôverčivých zákazníkov, že celý svet je proti vám?

Tak aj tak sa nechytáte na Clarenca Birdseyea. Bol to prírodovedec, ktorý mal obsesiu v preparovaní zvierat. Vďaka svojmu koníčku sa dostal pracovne až na sever Kanady, kde v zime býva aj – 40. Príroda sa tam rozhodne s nikým nemazná.

V tých teplotách išiel na rybačku a zistil, že keď aj nejakú rybu chytil, po vytiahnutí z vody rýchlo zamrzla. Zároveň ale po rozmrazení chutila parádne, skoro ako čerstvá.

Na tú dobu to bol pomerne revolučný objav. V USA sa totiž v tom čase zvyklo mraziť pri teplotách okolo nuly, čo znamenalo, že mrazenie aj dlho trvalo, aj v jedle vznikali ľadové kryštáliky a bola z toho akurát tak riadna kaša.

Clarence si spojil dve a dve dokopy a založil biznis, ktorý bude predávať mrazené tovary.

Lenže viete, aký to malo háčik?

Že najprv musel vymyslieť mrazničky, v ktorých by to celé vedel ultrarýchlo zmraziť. Neexistovali žiadne, tak ich vynašiel a neskôr patentoval.

A potom musel vymyslieť super zaizolované vagóny, v ktorých by sa udržala nízka teplota, kým sa to prepraví.

A potom musel presvedčiť hypermarkety, nech si od neho prenajmú mrazničky, v ktorých by sa to predávalo.

No a aby to nemal príliš ľahké, musel presvedčiť aj zákazníkov o tom, že zmrazené jedlo môže byť kvalitné. Nemal vtedy tento segment dobrú povesť, ľudia poznali len tie kašovité nechutné „maglajzy“.

Nuž, a ako to celé dopadlo? Prírodovedec, ktorého bavilo vypchávať zvieratá, vytvoril odvetvie, ktoré má odhadovanú celosvetovú veľkosť 97 miliárd dolárov ročne. Ten jeho start-upík má len v USA podiel 27 %.

A tým sa plynulo dostávam aj k dnešnej pointe newslettru o budovaní úspešných firiem. Že to, čo sa vám zdá ako ľahká rozprávková jazda, kde stačilo mať víziu a nepočúvať kritikov, je v skutočnosti skôr snaha o to, prežiť čo najdlhšie.

Konkrétne v prípade Addmention som vám len prednedávnom písal o tom, ako nám odskočilo jedno z najväčších vydavateľstiev na Slovensku. Nuž, zistil som, že sa to znepáčilo redaktorom, ktorí to brali ako prílišný zásah do svojej práce, zapracovávať nejaké inzertné zmienky.

Bohužiaľ, po mesiaci som zistil, že je to prípad aj ďalších, prémiových a pre nás dôležitých médií. Ich redakcie majú veľa práce, málo ľudí, sú v strese a rozhodne nie v pozícii skúšať nejaké experimenty.

Skrátka, máme super myšlienku na produkt, aj zákazníkov, čo to chcú, ale máme problém s viacerými médiami dohodnúť sa, že sa oplatí zainvestovať do mrazničky. 😊

Čo ma v tejto situácii aspoň teší je to, že zákazníci posielajú dopyty, že majú záujem, že vidia ten význam. Je určite lepšie mať zákazníkov a nemať im čo ponúknuť ako mať čo ponúknuť, ale nemať zákazníkov, ktorí by si to kúpili.

Takže to musím vyriešiť, nájsť vhodné médiá, ktoré budú chcieť naše mrazničky. Ak máte tip, ako na to, napíšte, odmena vás neminie!

A ďakujem za podporu, veľmi si to vážim.

Pekný deň.

Filip

ODPORÚČAME VÁM: 

TVOJA PRAVIDELNÁ PORCIA MARKETINGOVÝCH INŠPIRÁCIÍ

Newsletter o tom, ako budujeme miliónovú firmu, každý týždeň priamo do tvojej e-mailovej schránky. ❤️