Dôkaz, že obal je dôležitejší ako chuť
Toto je jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.
Ak sa vám páči, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️
Poviem vám smutný, ale pravdivý príbeh.
Klient nás pozval na veľkú párty. Bolo to v centre mesta, v drahom podniku, spievali tam drahí speváci, veľké stoly sa prehýbali pod steakmi pre stovky hostí.
Toľko ľudí tam bolo pozvaných, že keď niektorí z pozvaných nemohli prísť, tak ich kolegovia si volali svojich kamarátov a frajerky. No skrátka, minimálne vysoké desiatky tisíc eur tá zábavka musela stáť.
O mesiac neskôr som išiel s mojou kontaktnou osobou od toho klienta na obed.
Dozvedel som sa, že vedenie firmy zorganizovalo teambuilding pre svojich zamestnancov. Objednali im ohnisko v parku, poobede, po pracovnej dobe. A mäso si mali ľudia doniesť vlastné, lebo veď predsa každý nech má to, čo mu chutí… 🙂
Vidíte ten obrovský rozdiel?
Ako si šéfovia vo veľkej firme vážili klientov na jeden večer a ako ľudí, ktorí s nimi pracujú každý deň v roku.
Dám vám aj dva pekné príklady – ako to robiť a ako nie.
PPPeter, jeden z najvplyvnejších slovenských YouTuberov, sa okrem iného preslávil aj sériou najhoršie hodnotených podnikov vo východnej Európe.
Na stránkach s hodnoteniami typu Tripadvisor si našiel tú najhoršiu prevádzku a so skrytou kamerou ju šiel otestovať. Aké chutné boli jedlá, aké kvalitné ubytovanie, aká bola obsluha a tak podobne.
A presne takto sa dostal aj do najhoršie hodnotenej pivárne v Českej republike.
Aké bolo prekvapenie, keď zistil, že to hodnotenie si krčma vôbec nezaslúži. Jedlá aj drinky boli fajn, prostredie i obsluha príjemné. Tak potom prečo tie negatívne hodnotenia?
Celé to stálo a padalo na starých zamestnancoch, ktorí boli neochotní a nepríjemní až natoľko, že zákazníkov vyprovokovali k zlým recenziám. Majiteľ ich vymenil, ale tie jednohviezdičkové hodnotenia ostali.
Podobný experiment urobil Peter aj o pár mesiacov neskôr. Tentokrát však nehľadal najhoršie hodnotené podniky, ale tie najlepšie.
A tak sa dostal do najlepšie hodnoteného hotela na Slovensku, rezortu Chalúpkovo pri Ružomberku.
Boli to síce krásne chatky v peknej lokalite, za výbornú cenu a s jedlom, že človeku až bolo ľúto do toho pichnúť nožíkom. Ale ako jeho skrytá kamera ukáže, rozdiel bol práve v personále. Vyhoveli všetkým jeho extrémnym požiadavkám. Dokonca mu aj eskortnú službu boli ochotní zavolať. 🙂
Dám vám preto ultimátnu marketingovú radu: prestaňte investovať všetky peniaze do zákazníkov – komunikácie, super produktov, otvárania nových obchodov a nízkych cien.
Interný marketing, investovanie do zamestnancov, sú minimálne rovnako také dôležité. A špeciálne do všetkých tých ľudí, ktorí prichádzajú s Vašimi zákazníkmi do kontaktu (predavačov, čašníkov, zákazníckej podpory, technikov), ktorí sú často ten najmenej platený personál vo vašej firme.
Pritom práve oni sú tvárou vašej firmy, tí čo vás reprezentujú, keď sa práve nepozeráte.
Oni sú tí, ktorí premieňajú náhodných okoloidúcich na platiacich zákazníkov.
Oni sú zodpovední za to, že vás zákazníci odporúčajú, že sa radi vracajú.
Ak sa postaráte o nich, oni sa postarajú o zákazníkov.
Viem to, na tom stojí celá moja firma.
Pardon, nie moja, naša, kolegovia v nej majú podiel.
A ja vďaka nim môžem vypisovať takéto newslettre, vďaka nim ich vy môžete čítať.
Ďakujem im, ďakujem vám!
—
Netrápte sa s náladou a rozmarmi algoritmov sociálnych sietí.
S Engerio máte istotu, že vašu reklamu uvidia milióny čitateľov top slovenských médií presne v čase, keď vás alebo vaše produkty či služby budú hľadať.
A zaplatíte iba za tých, ktorí si na ňu aj kliknú. #reklama
Filip
ODPORÚČAME VÁM:
Toto bol jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.
Ak sa vám páčil, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️