Dôkaz, že obal je dôležitejší ako chuť
Toto je jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.
Ak sa vám páči, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️
Takú kreatívnu kampaň, akú malo pivo Gambrinus vám isto nevymyslíme, prepáčte.
Ale keď už tú svoju reklamu budete mať, tak vám zabezpečíme, že ju uvidí 74 % používateľov internetu. Jednoducho, rýchlo a efektívne. A to je tiež dôležité, lebo veď content je king, ale distribúcia je King Kong.
Stačí poslať jediný e-mail. Ozvite sa nám do Engerio. #reklama
—
Čo myslíte, ako veľmi dajú zákazníci na značku, na obal, na nálepky?
No veľmi. Fakt veľmi! 😊
Vedeli by vám o tom povedať ľudia z Plzeňského Prazdroja, najväčšieho výrobcu piva v Českej republike.
Práve kvôli tej veľkosti si v prípade ich značky Gambrinus začalo čoraz viac zákazníkov (predovšetkým mladšie ročníky) myslieť, že stratilo kvalitu, že nejde s dobou, že ľudia za ním na to kašlú, že je to klasické tuctové pivo… No viete, milión negatívnych vecí.
A vlastne, nielen si to mysleli, ale si to šírili čoraz viac ústnym podaním, na meme stránkach nepekné vtipy o ňom tvorili.
Napriek tomu, že v interných slepých testoch chutí Gambrinus porážal konkurenčné produkty, výrobok strácal trhový podiel, aj zákazníkov, aj krčmy, ktoré ho čapovali, a hlavne ten imidž.
Práve preto, ako to už býva zvykom, zavolali si na pomoc reklamnú agentúru so skvelou kreatívou, nech im pomôže vysekať sa zo všetkých tých problémov.
No a viete čo im ich reklamná agentúra poradila, vymyslela, zrealizovala?
Aby začali vyrábať nové pivo! 🙂
Teda presnejšie povedané bol to stále ten istý produkt, ale začali ho predávať pod novou, neexistujúcou značkou – Patron.
Aby to vyzeralo reálne, založili normálny pivovar. Poznáte, taký ten malý, lokálny, rodinný, s vlastným pivovarníkom, ktorý osobne dohliadal na kvalitu ich tradičného, poctivého, remeselného piva. Také buzzwordy totiž v dnešnej eko bio raw dobe parádne predávajú!
A aby nikto nič neprezradil, tak projekt držali v čo najväčšom utajení, aj na strane agentúry, aj na strane klienta. O nápade vedelo len zopár ľudí, ktorí na tomto teste reálne pracovali.
Keď to všetko mali hotové, tak dali samotným zákazníkom, štamgastom, čo tomu rozumejú ešte viac ako Česi futbalu a Slováci hokeju, novú značku ochutnať na gastronomickom festivale, nech sa otestujú v teste pivných znalostí.
No a vy už veľmi dobre tušíte, ako tie testy dopadli.
Ľudia, ktorí ten Gambrinus podceňovali, že síce veľká, ale nekvalitná značka, zrazu Patrona milovali.
Malo skvelú chuť, pekne to penilo, skrátka pravé originálne pivo z malého pivovaru! 😊
Samozrejme, aj tá najlepšia kreatíva sa minie účinku, keď ju neosolíte riadnym rozpočtom na distribúciu.
V prípade tejto akcie podľa dostupných dát investovali medzi 10 – 20 miliónmi korún na TV, rádio, billboardy aj internet. Nech sa všetci dozvedia o novej značke. A aj skutočnú pravdu o novej značke.
Viete, ako to celé dopadlo?
Skvele, minimálne podľa prípadovej štúdie. Všetky sledované pozitívne parametre narástli, všetky sledované negatívne sentimenty poklesli, medziročný prepad v trhovom podieli -10 % sa zrazu zmenil na medziročný nárast +5 %.
Takže taká dôležitá je skvelá kreatíva.
Taká dôležitá je skvelá distribúcia.
A tak veľmi počúvajú zákazníci na slovíčka ako „poctivé“, „remeselné“, „malé rodinné značky“.
Skrátka, byť veľkým má aj svoje nevýhody. Je vás totiž viac vidieť, výrazne zvyšujete šancu, že si to všimne tak milión konkurentov a pôjdu po vás. Vám sa tak nielen znížia predaje, trhový podiel, ale aj výrazne dvihnú náklady na fungovanie, na právnikov, na obranu svojich pozícií.
Veď si sami pozrite naše doposiaľ najväčšie a najprepracovanejšie video o priam epickom súboji značiek Lindt vs. Lidl, o tom, ako sám Najvyšší súd vo Švajčiarsku rozhodol o roztopení tisícov čokoládových zajacov.
Filip
ODPORÚČAME VÁM:
Toto bol jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.
Ak sa vám páčil, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️