Reklama, ktorá zachraňuje životy 👏👏👏

TVOJA PRAVIDELNÁ PORCIA MARKETINGOVÝCH INŠPIRÁCIÍ

Newsletter 2x týždenne priamo do tvojej e-mailovej schránky ❤️

Už ste niekedy videli namakanú natívnu reklamu od… Ministerstva zdravotníctva?! 😱 

Len ťažko by ste hľadali krajinu, v ktorej sú telenovely (tzv. soap operas) populárnejšie ako v Peru. Na druhej strane má Peru jedno z najnižších percent darcov orgánov spomedzi všetkých krajín na kontinente, konkrétne 1,6 človeka na milión obyvateľov.

Niekde na ich Ministerstve zdravotníctva si povedali dosť, buchli po stole a rozhodli sa to kreatívnym spôsobom zmeniť (= najali si reklamnú agentúru).

Tí upravili scenár dvoch najpopulárnejších telenoviel tak, že kým v jednej hlavný hrdina zomrel, v druhom sa našiel vhodný orgán pre chorého pacienta. Tipujete správne, mal ho od práve toho zastreleného chlapíka z prvého seriálu.

Kampaňou zasiahli viac ako 8 miliónov ľudí a šírila sa virálne na sociálnych sieťach. Agentúra v prípadovej štúdii tvrdí, že výsledkom bol nárast v počte zaregistrovaných darcov orgánov o 200 % a hneď týždeň po odvysielaní epizódy v druhom seriáli zachránili 11 pacientov.

Nezmenili tak len scenáre dvom telenovelám, reálne zachránili život ľuďom. ❤️

Zároveň vytvorili krásnu ukážku natívnej reklamy, ktorá aj docielila to, čo zadávateľ chcel, aj to podala spôsobom, ktorý neprekážal.

A to je presne ono, v čo verím, že má veľkú budúcnosť v marketingu a obchode. Komunikovať tak, že sa nevnucujete, neprekážate, neotravujete. Práve naopak, že ste prirodzenou súčasťou obsahu, ktorý si človek sám vyhľadáva, kvôli ktorému si zapne televízor či rozklikne článok.

Keď už sme pri tom, už ste zachytili naše najnovšie videjko? Pozrite si ako sa dá šikovne prejsť cez rozum neopatrným kuriérom, ktorí doručujú váš tovar zákazníkom poškodený.

Prajem Vám, nech aj Vy prichádzate s takýmito skvelými nápadmi.

Filip

ODPORÚČAME VÁM: 

TVOJA PRAVIDELNÁ PORCIA MARKETINGOVÝCH INŠPIRÁCIÍ

Newsletter 2x týždenne priamo do tvojej e-mailovej schránky ❤️