Prečo sú všetci okolo vás takí úspešní… len VY nie?

Toto je jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páči, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️

Chceli by ste, aby som ešte dlho dlho publikoval väčšinu obsahu zadarmo?

Alebo by ste chceli získať voľný mesačný vstup do našej Tvorcovskej komunity?

Tak, prosím, vyplňte dotazník.

Rozbieham novú firmu (dám vám v správny čas vedieť) a vaše odpovede nám isto zvýšia šance, že uspejeme, že budem môcť pokračovať v tvorbe ako doteraz. Naviac za ochotu vás odmena neminie! 🙂

Ďakujem.

Tento e-mail si uložte a vytiahnite vždy, keď budete mať zlé pocity.

Také tie, že všetci naokolo sú úspešní, slávni. Len vy stále nič.

V médiách vidíte startupy, čo zbierajú 1 – 10 – 100 miliónov, investorov musia priam odháňať. A vy sa musíte doprosovať zákazníkom, nech si vás kúpia.

Vďaka tomuto e-mailu stúpne vaša motivácia niekoľkonásobne práve vtedy, keď to budete najviac potrebovať.

Tak a teraz, keď mám vašu pozornosť, prenesme sa do čias 2. svetovej vojny.

Keď spojenecké vojská dobývali naspäť Európu, trápili sa s tým, že veľa bombardérov sa z bojiska nevracalo, boli zostrelené.

Armády teda potrebovali lepšie obrniť lietadlá.

Ale keďže lietajúci tank zatiaľ nikto nevymyslel, analytici zbierali big dáta, aby zistili, ktoré časti sú najviac zasahované, nech ich môžu opancierovať.

Pred tým, ako budete čítať ďalej, odpovedzte si sami – ktorú časť by ste opancierovali vy?

Logika jasne hovorí, že chránené by mali byť tie najčastejšie zasahované časti – krídla a zadok, to je jasné ako facka!

Ale logika nás často vie sklamať, to aj v Neuromarketingu v praxi vidíte prakticky v každej jednej lekcii (už ste sa prihlásili?).

Problém bol totiž v tom, že analytici mohli skúmať iba tie lietadlá, ktoré to prežili. Teda aj napriek tomu, že spomínané partie mali vážne poškodené, boli stále schopné letieť a vrátiť sa aj s posádkou.

Naopak, všetky stroje mali najmenej poškodené časti v oblasti kokpitov, v ktorých sedeli piloti, na motoroch a v oblasti, kde boli benzínové nádrže.

To znamená, že tie lietadlá, ktoré boli zasiahnuté práve do týchto kritických partií, to už nedali, zrútili sa. Dáta o nich chýbali, a teda ani nemohli byť analyzované.

V praxi to dopadlo tak, že najväčší zmysel dávalo obrniť tie najmenej poškodené časti.

Tie hlavy jedny múdre výskumnícke nazvali tento jav „klam preživších“. Deje sa vždy, keď si úspešnú malú viditeľnú skupinku zamieňame za celú skupinu, ktorá je plná neúspešných, ale neviditeľných členov.

No, a prečo vám to sem píšem?

Lebo v reálnom živote ho zažívate stále, oveľa častejšie, ako by ste povedali.

Každý deň vidíte príspevky úspešných manažérov, športovcov a podnikateľov na sociálnych sieťach. Pretŕčajú sa v médiách, na večierkoch či konferenciách… A vy stále nič!

Každý deň analyzujete v práci svoju najväčšiu konkurenciu a snažíte sa nájsť kľúč do sŕdc ich zákazníkov, vďaka ktorému sú takí úspešní. „Všetky úspešné firmy majú pingpongový stôl a tulivaky a my nemáme. To je isto ten dôvod, prečo sa nám nedarí!“

Ja tento klam preživších poznám roky a priznám sa, aj tak sa ním často nechám oklamať. Keď mnohé z mojich videí nemajú toľko videní, koľko by som očakával. Keď biznisové výsledky nie sú také dobré, ako som si vysníval. Keď príde nejaká negatívna spätná väzba…

Práve vtedy často zabúdam, že nikto nepíše o tých miliónoch ďalších, ktorí sa tiež snažili, makali do noci, všetko riskovali… A neuspeli. Lebo ak by boli uspeli, tak by sa o nich bolo písalo.

Tak to aspoň takto verejne priznávam.

Ak to máte tak aj vy, nezúfajte, dobre na tom ste, oveľa lepšie ako si myslíte! Pamätajte, že na svete sú milióny ľudí, ktorí by si to s vami hneď vymenili!

Dúfam, že sa hneď cítite lepšie a motivovanejšie. 😊

Úspešný celý týždeň vám želám.

Filip

ODPORÚČAME VÁM: 

Toto bol jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páčil, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️