Prečo cez prestávku v práci pijeme kávu?

Toto je jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páči, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️

Reklamu takú kreatívnu, že pokojne aj vládu presvedčíte zákony zmeniť, vám nevymyslíme, mrzí ma to.

Ale keď už tú reklamu budete mať, tak vám zabezpečíme, že ju uvidí 74 % používateľov internetu. Jednoducho, rýchlo a efektívne. A to je tiež dôležité, lebo veď content je king, ale distribúcia je King Kong.

Od svetovej distribúcie vás delí jediný e-mail. Ozvite sa nám do Engerio. #reklama

No čo, už ste mali dnes v práci svoju prestávku na kávičku s kolegami, na svoj coffee-break?

Alebo, keď aj nepijete kávu, už ste sa niekedy zamýšľali, prečo to vlastne všetci volajú „coffee-break“, a nie „tea-break“ (čajová pauza), alebo „soft-drink-break“, alebo pi-hocičo-na-čo-máš-chuť break?

Nuž, vedzte, že ste sa ZASE, už po toľkýkrát, stali obeťami obyčajnej reklamy či skôr prefíkaných vytrvalých dlhodobých marketérov! 🙂

Kým obe svetové vojny boli pre svet totálnou katastrofou, pre kávu to bolo to najlepšie, čo sa jej mohlo stať.

Bola totiž na prídel, nemohli ste len tak zájsť do obchodu a kúpiť si jej koľko ste chceli, všetko sa podriaďovalo záujmom armád.

A vy už veľmi dobre viete, že čo je nedostupné, čo nemôžeme mať, to je vzácnejšie, to viac chceme. Naviac, keď vojna skončila, vrátili sa domov aj milióny vojakov, ktorí už mali vypestovaný svoj návyk pitia kávy.

Ďalší zlom nastal v 50. rokoch, kedy sa diali pre celý kávový priemysel dve zlé veci:

Tou prvou bolo, že tá káva sa už pila takmer v každej domácnosti. Už nebolo kam rásť, už sa nemohli plniť také tie klasické plány +20 % medziročne. A vy veľmi dobre viete, že človek, od posledného brigádnika vo firme až po majiteľa medzinárodnej korporácie, je večne nespokojný tvor. Na akýkoľvek štandard si zvykneme, zovšednie nám a potom chceme viac.

No a tou druhou bolo, že predajcovia sladených nápojov (čau, Coca-Cola) alebo džúsov presviedčali ľudí, nech vyskúšajú niečo iné, lepšie („Kašlite na kávu! Je to úplné retro, pre starých!“).

Práve preto sa pestovatelia kávy rozhodli spojiť svoje sily (a veľké marketingové rozpočty) dokopy a vytvorili asociáciu Pan-American Coffee s jasným cieľom – podporiť pitie kávy aj mimo domu.

Pri príprave kampane si kreatívci všimli, že počas vojny dávali niektoré továrne ľuďom počas pracovnej zmeny prestávku na kávu, aby sa trochu prebudili.

Vďaka tomuto postrehu vymysleli dovtedy nepoužívané spojenie „coffee-break“ a postavili na ňom celú komunikáciu.

V reklame vidíte usmiatych ľudí, ako pijú kávu, nič nerobia a výborne sa pritom bavia. „Good things happen over coffee,“ tvrdili vám na plagátikoch.

Keď už mali kreatívu, potom stačilo jediné – naliať veľa peňazí do reklamy, lebo veď content je king, distribúcia je KING KONG!

Fungovalo to skvele! Verte či nie, v priebehu pár mesiacov 80 % firiem v celej USA zaviedlo „coffee breaky“.

Do budov vo veľkom montovali unikátny objav – automaty na kávu.

A tento nový trend sa stal takým populárnym, že coffee-breaky vyžadovali zamestnanecké odbory mať písomne uvedené v pracovných zmluvách. Nakoniec kvôli nim ešte aj zákony prepisovali, 10 – 20 minút coffee-breaku na každé 4 hodiny pracovnej zmeny.

Takže ak sa aj pre vás stalo pitie kávy rituálom, bez ktorého si neviete predstaviť svoj pracovný deň, poďakujte sa marketérom, ktorí len chceli viac predávať! 🙂 

No a teraz si zoberte, že keď vás tie líšky jedny dokážu takto ovplyvňovať na diaľku, keď vás nevidia a nepočujú, čo s vami dokážu spraviť, keď už ste fyzicky v tom najväčšom výskumnom laboratóriu na svete – u nich v predajni?

Vypočujte si najnovší podcast Sedem rokov v debete, kde sme do detailu rozobrali, ako obchody útočia na peňaženky zákazníkov. Áno, aj na tú vašu. Našťastie, keď viete, ako na vás „súper“ zaútočí, aké zbrane použije, vtedy sa viete pripraviť, obrániť sa. No skrátka, vypočujte si to, ušetríte tisíce eur ročne! 🙂

Filip

ODPORÚČAME VÁM: 

Toto bol jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páčil, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️