Hrozný, hrozný nápad! Ohrozujete ním slobodu a základné ľudské práva! 🤬

Toto je jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páči, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️

„Je to porušovanie základných ľudských slobôd!“
„Láskavo z nás nerobte pokusných králikov.“
„Jasné, nútite ma k tomu pod hrozbou pokút, policajný štát, GESTAPO!“

Nie, milí čitatelia, nespomínam tu niektoré zo sto rozličných typov reakcií na vakcináciu. Ako vám to len mohlo napadnúť? Hovorím o bezpečnostných pásoch. 😊

Volvo prinieslo v 50. rokoch minulého storočia hotovú revolúciu do automobilového priemyslu. Začalo do všetkých svojich vozidiel sériovo montovať bezpečnostné pásy. 

Dnes samozrejmosť, vtedy úplná novinka, ktorú mnohí ľudia nenávideli tak veľmi, ako dnes očkovanie. 

Viete si predstaviť, ako ich verejnosť, odborníci i médiá lynčovali? Ani na to nepotrebovali sociálne siete. Ale to už tak občas býva, keď inovujete a vidíte veci, ktoré iní nie.

Volvo je krásnym príkladom toho, ako sa dá v podvedomí zákazníkov zabetónovať v určitom segmente. 

Dlhé roky sa držia konceptu bezpečnosti aj komunikačne, aj produktovo. Stavili teda na jeden zo základných pilierov úspešného marketingu dlhodobosť a konzistentnosť komunikácie. 

Dnes sú všelijaké bezpečnostné testy, v ktorých Volvo neskóruje ani v prvej desiatke, vrátane takých autorít ako Euroncap (nezávislá organizácia, ktorá vykonáva crashtesty áut).  Ale spýtajte sa ľudí vo svojom okolí, ktorá značka je najbezpečnejšia a Volvo zvíťazí.

Taká je sila, keď si vyberiete jeden koncept a toho sa dlhodobo držíte.

Okrem toho však zvolili ešte jeden koncept, pre mnohých prekvapivý a netradičný úprimnosť. Že komunikujú a robia to, čomu veria. 

V roku 1962 uvoľnila automobilka svoje patenty týkajúce sa trojbodových bezpečnostných pásov. Nešlo im o zisk alebo o udržanie si náskoku pred konkurenciou. Jednoducho chceli zachrániť čo najviac životov.

A čo z toho plynie pre nás marketérov? Dve kľúčové veci:

  1. Premyslite si svoju dlhodobú stratégiu. Zvoľte si takú, ktorej úprimne a dlhodobo veríte. Nerobte veci len preto, lebo je trendy byť zelený, podporovať LGBT a bojovať proti plastovým sáčkom v oceánoch.
  2. Keď ste už ten svoj koncept našli, priam religiózne sa ho držte. Pchajte tie isté posolstvá všade, kde sa dá a nerátajte s tým, že ich zákazníci poznajú len preto, lebo ich poznáte vy. Nepoznajú. Aj tie najväčšie, najznámejšie značky zaberajú len miniatúrne, priam neexistujúce miesto v našich mozgoch.

Pokiaľ by ste hľadali inšpiráciu, vypočujte si najnovší podcast Buzzworld o content marketingu (Spotify, Apple Podcasts, Google Podcasts). Peter Šebo ma tam pozval, aby do mňa sústavne dobiedzal, že aj z toho hodnotného obsahu som dokázal urobiť otravnú vec. 😊

Ale to je aj celou pointou spomínanej dlhodobosti. Že až keď vám z toho bude na zvracanie, až keď začnete mať pocit, že ste Alzák 2 = tá najotravnejšia osoba na planéte, až vtedy sa konečne začne niečo z toho lepiť na vašich potenciálnych zákazníkov.

Kým nebudete mať ten pocit, dovtedy stále pridávajte. 😊

Pekný deň.

Filip

ODPORÚČAME VÁM: 

Toto bol jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páčil, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️