Dnes pijú, zajtra zaplatia
Toto je jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.
Ak sa vám páči, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️
Aj dnešný skutočný príbeh je ukážkou toho, ako fakt veľmi dôležitá vo vašom živote je distribúcia. Nezaobíde sa bez nej žiadna úspešná značka či produkt.
Na distribúciu vašich posolstiev v online svete, jednoducho, rýchlo a efektívne, využite odporúčacie okná Engerio. #reklama
—
Šampanské je už stovky rokov považované za symbol luxusu a výnimočných udalostí, to všetci vedia. Aj vy ste ním už niekedy slávili úspech, titul, nezabudnuteľný moment, však?
Ale poznáte príbeh tej najslávnejšej značky v tomto segmente, Veuve Clicquot?
Je totiž symbolom odhodlania, skvelého obchodníckeho čuchu, a že ženy v biznise neradno podceňovať. 🙂
Keď v roku 1814 zaútočila ruská armáda na Napoleona a Francúzsko, mali ruskí vojaci dovolené rabovať lokálne vinárstva. Všetky, vrátane toho vdovy Clicquotovej (Veuve Clicquot).
Jej skúsenejší konkurenti sa rozhodli schovávať, čo mali v pivniciach, zatvorili firmy a tvárili sa, že nič nemajú.
Clicquotová ale usúdila, že tento prístup fungovať nebude, že to nakoniec tí nahnevaní neveriaci vojaci aj tak nájdu, nič jej neostane, ešte jej to tam rozhádžu hore nohami.
Rozhodla sa teda urobiť presný opak – v šampanskom tých ruských vojakov priam kúpala. Verila svojmu produktu a bola presvedčená o tom, že keď sa vojna a rabovanie skončí, vojaci odídu, no stále budú mať veľkú chuť na jej skvelé víno. Vtedy vznikol aj jej slávny výrok „Dnes pijú, zajtra platia“.
A veru, ako predpovedala, tak sa aj stalo.
Keď bolo neskôr jasné, že vojna čoskoro skončí, zariskovala a zvyšných 10 000 fliaš (ktoré tiež ukryla, len nemal nikto potrebu ju prehľadávať) prepašovala loďou do Ruska. Keby ju vtedy našli, nielenže by zbankrotovala, ešte by ju aj uväznili. Veru, veľký biznis nie je pre slabé žalúdky.
Toto všetko sa udialo v čase, keď už jej značka bola v Rusku hitom. Dokonca sám cár Alexander povedal, že je to jediné šampanské, ktoré bude piť.
Z vinárstva, ktoré vojna dostala na pokraj krachu, bola zrazu svetová mocnosť vo svojom odvetví. V čase svojej najväčšej slávy dodávala špičkové šampanské aj navzájom znepriateleným krajinám – aj spomínanému ruskému cárovi, aj na dvor cisára Napoleona, britskej kráľovnej Viktórii, získala povolenie ešte aj pre americký trh.
No skrátka, nie náhodou je dnes Veuve Clicquot druhá najpredávanejšia značka šampanského na svete, v 2015 predali viac ako 19 miliónov fliaš.
To máte ďalší z tých podnikateľských príbehov dokazujúcich, že každá kríza, každé ťažké obdobie je zároveň skvelá príležitosť rozbehnúť nový skvelý biznis. Platilo to pred 200 rokmi, keď ľudia ani zďaleka nemali toľko možností, preto som si istý, že to platí aj teraz.
A, samozrejme, Clicquotová je tiež dôkazom, že ženy v biznise fakt nemáte podceňovať. Líštičky jedny prefíkané! 🙂
—
Ak si chcete prečítať celý príbeh, aj s detailami, a okrem neho 51 ďalších, potom si kúpte našu knihu Neznáme príbehy úspešných značiek.
Filip
ODPORÚČAME VÁM:
Toto bol jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.
Ak sa vám páčil, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️