Oplatí sa dávať veci zadarmo?
Toto je jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.
Ak sa vám páči, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️
Tí z vás, ktorí čítate moje príspevky viete, že som veľký odporca zliav… A vôbec myšlienky rozdávať komerčné produkty zadarmo.
Prednášam v rôznych profi firmách a na kurzoch, kde ľudia platia aj 1000+ eur za lístok. Prídu, píšu si, počúvajú, pýtajú sa, krásny zážitok pre všetkých.
No a potom idem za študentmi do škôl, odovzdať budúcim generáciám ťažko a dlho získavané skúsenosti len tak, bezplatne. A bez týrania sa priznám, nadriem sa ako kôň. Nech sa mi podarí udržať ich pozornosť, nech si neťukajú do mobilov, nech nevyrušujú mňa alebo ostatných!
Nikomu to nevyčítam, bol som kedysi rovnaký. Za čo som neplatil, to som si menej vážil.
To však ale neznamená, že všetky veci zadarmo sú zlé.
Existujú výnimky, ktoré keď správne uchopíte, tak z toho môže byť super výsledok.
Napríklad na Halloween v 2017 spustil Burger King špeciálnu kampaň „Príď ako šašo, jedz ako kráľ“. Whopper sendvič zadarmo získal každý, kto prišiel do ich pobočky v maske strašidelného klauna. Trikrát hádajte, do koho sa touto kampaňou zase raz navážali.
Chudák McDonald, to už je priam šikana! Je však úplne bežné, že keď nie ste jednotka na trhu, vyhraňujete sa voči lídrovi, porovnávate sa s ním, robíte si z neho srandu. Ak vás zaujíma téma trhových dvojok v marketingu, ja jej venujem niektorý z budúcich newslettrov.
Ale naspäť k tejto akcii Burger Kingu. Viete, ako dopadla?
110 000 ľudí prišlo v kostýme, 110 000 sendvičov rozdali. Celkovo Burger Kingu stúpla návštevnosť o 21 %.
Agentúra, ktorá to celé vymyslela vyhrala každú jednu reklamnú súťaž, do ktorej prácu prihlásila, vrátane Effie či Cannes Lions. Pozrite si, pre zaujímavosť, ako tie najkreatívnejšie agentúry predávajú samé seba.
No a najlepšie na koniec: Tržby sa im celosvetovo zvýšili o 15 %.
Teda napriek burgrom zadarmo prišlo viac ľudí a kúpili si viac produktov. Takú silu mala kreatívna myšlienka, silná distribúcia reklamy (o akcii sa písalo v 1100+ článkoch) a odmena, ktorú ponúkate.
Aj vy ste už boli v situácii, kedy ste hádzali veci do košíka v e-shope, ktoré ste pôvodne nechceli len preto, aby ste nemuseli platiť poštovné? Tak presne o takej odmene hovorím.
Preto nabudúce, keď budete uvažovať nad nejakým mega Black Friday výpredajom, ktorým sa akurát tak triafate do nohy, zamyslite sa nad iným:
Za akých podmienok by ste vedeli ponúknuť svoje služby úplne zadarmo?
Pekný deň.
Filip
ODPORÚČAME VÁM:
Toto bol jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.
Ak sa vám páčil, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️