Na to, aby ste tvorili skvelý, pútavý a dojímavý obsah, NEMUSÍTE byť kreatívni! 😲

Toto je jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páči, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️

Nebudete tomu veriť.  Táto reklama vyzerá, akoby si kreatívci uleteli už príliš.
Ale fakt sa to stalo. 😳

Na Vianoce 1914, len pár mesiacov po začiatku 1. svetovej vojny, prestali britskí a nemeckí vojaci v zákopoch svojvoľne bojovať. Vyhlásili si akési dočasné prímerie a zložili zbrane.

Všetko sa začalo práve tým, že si obe armády spievali vianočné koledy tak hlasno, až vyšli zo zákopov a skamošili sa. Hrali spolu futbal, vinšovali si zdravíčko a šťastíčko, vymieňali darčeky, väzňov, ale aj mŕtve telá. Na niektorých miestach dlhých línií trvalo prímerie pár hodín, na iných vraj až do Nového roku.

Sainsbury’s, druhý najväčší predajca potravín v Británii, toto v roku 2014 využil ako námet do reklamy – vraj jednej z najdojímavejších všetkých čias. K tomu tiež venovali všetky zisky z predaja špeciálnej edície čokolády (vydanej len pre tieto účely) charitatívnej organizácii Royal British Legion (to je, mimochodom, veľmi populárny podtón vianočnej komunikácie, ale o tom si napíšeme niekedy inokedy).

Nuž, aj v reklame niekedy nepotrebujete žiaden brainstorming a vymýšľanie nápadov.

Ja sám som už vytvoril 1 500 príspevkov, celé roky mi to trvalo. Po tej dobe som prišiel k záveru, že obsahový marketing je dosť o náhode – nikdy neviete, čo bude prepadák a čo mega hit. Ale vždy, keď zoberiem nejaký skutočný príbeh zo sveta marketingu a len ho opíšem, doplním niečo vlastné na koniec, poznatok či poučenie, tak viem, že chyba to nebude, že vedľa netrafím.

Vidíte, nemusíte byť nutne kreatívni. Stačí využiť to, čo ponúka história. 😊

 

Prajem vám šťastné a veselé Vianoce. 🎄
Filip

ODPORÚČAME VÁM: 

Toto bol jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páčil, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️