Špičkový obsah vám pomôže vždy a všade... Ešte aj vyhrať vojnu!

Toto je jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páči, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️

Vedeli ste, že Američania používali počas 2. svetovej vojny aj špeciálnu vojenskú divíziu, tzv. „Armádu duchov“?

Mala 1100 členov, ale neboli to žiadni vojaci so zbraňami. Boli to umelci, dizajnéri, zvukoví inžinieri, tvorcovia obsahu.

Ich úlohou nebolo rozdrtiť nepriateľské armády, ale presvedčiť ich o veciach, ktoré neboli pravdou. Aby zmiatli protivníka a donútili ho myslieť si, že desiatky tisícov vojakov a stovky tankov sa nachádzajú na miestach, kde v skutočnosti nikto nebol. To Nemcov motivovalo neútočiť na slabé miesta, ale tam, kde na to boli pripravení.

Na toto celé používali tri hlavné taktiky:
1. vizuálna – vyrábali si nafukovacie tanky, delá, nákladiaky a lietadlá, ktoré na diaľku, cez ďalekohľady či z kokpitov prieskumných lietadiel vyzerali ako naozajstné. Ešte aj koľajnice od kolies do blata vytláčali, nech to vyzerá vierohodne.

2. audio – v špičkových štúdiách v americkej pevnosti Fort Knox nahrávali zvuky pohybujúcich sa tankových práporov, nákladiakov, ruchy táborov. Tie potom púšťali nahlas cez reproduktory tak, že boli počuť na vzdialenosť desiatok kilometrov.

3. rádiové signály, cez ktoré si posielali falošné správy a rozkazy. Tieto mali zachytiť a rozlúštiť operátori druhej strany.

Skutočne majstrovské umenie.

Celé to bolo maximálne utajené, čo spôsobovalo aj rozličné komické situácie. Ako napríklad príbeh o nechápajúcich francúzskych legionároch, ktorí videli štyroch Američanov holými rukami dvihnúť a otočiť 40-tonový tank Sherman. 😊

Verejnosť sa pravdu o Ghost Army dozvedela až v roku 1996, 50+ rokov po skončení vojny, keď to armáda odtajnila. Celému práporu zomreli iba 3 členovia a cca 30 bolo zranených. Na druhej strane sa odhaduje, že zachránili 15 – 30 000 ľudí.

Nuž vidíte, čo všetko dokáže kvalitný obsah, ešte aj zachraňovať životy.

Večná sláva všetkým tvorcom.

Večná sláva všetkým marketérom, ktorí aj ťažké obdobie zobrali ako príležitosť pomôcť svojim dielom.

A večná sláva všetkým, ktorí bojovali za našu slobodu.

Pekný deň. 

Filip

ODPORÚČAME VÁM: 

Toto bol jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páčil, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️