Nikdy neviete, kedy a kde vám napadne nová miliónová myšlienka! 💰💰

Toto je jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páči, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️

Každý už isto niekedy frflal, keď išiel na nákup do obchodu IKEA a musel pritom prejsť 3 kilometre celou predajňou.

Ale tušili ste, že kedysi tak žiadna z predajní nevyzerala?

Práve naopak.

Zakladateľ Ingvard Kamprad mal počas prvých 20 rokov od založenia iba 3 obchody a vnútri nevyzerali nijako neobyčajne.

To sa však zmenilo, keď navštívil slávne Guggenheimovo múzeum v New Yorku.

Tam ho očaril parádny interiér. Celá budova je totiž nadizajnovaná tak, že najprv musíte vyjsť na vrchné poschodie a potom po preddefinovanej ceste zídete dole. Všetko tak, že nedokážete vynechať čo i len jedinú expozíciu. A aj potom, na prízemí, najprv musíte ísť cez obchod, okolo pokladne, von z budovy. 😊

No a táto jediná návšteva bola tou iskrou, ktorá spustila priam revolúciu.

V 1965 otvorila IKEA prvú predajňu presne takto nadizajnovanú.

Dnes myšlienku kopíruje veľká väčšina ich zvyšných prevádzok (= viac ako 450) a už je pre nás úplne normálna. Každý marketér chápe, že čím viac udržíte zákazníka v predajni, tým viac produktov uvidí a aj kúpi. Odborne sa to volá únava z rozhodovania alebo tiež spontánne nákupy.

Natočil som k tomu najnovšie video. Pozrite si ho a konečne pochopíte, prečo v obchodoch pri pokladniach vždy predávajú žuvačky?

Ale moju pointu ešte raz zopakujem – nikdy neviete, kedy a kde vám napadne nová miliónová myšlienka!

Môže to byť v práci, za počítačom, keď máte s kolegami poradu, na brainstormingoch…

ALE (!) môže to byť pokojne, keď si idete von zabehať. Keď sa sprchujete. Keď neviete večer v posteli zaspať. Keď jete fajnový obed. Ja som nápad na jeden zo svojich biznisov dostal pri tom, ako som sa na diskotéke, v protiatómovom bunkri pozeral do stroboskopu. Jednoducho to bliklo!

(Dnes už neexistuje ani ten klub, ani ten biznis, ale to je určite nesúvisiaca náhoda, o tom možno niekedy nabudúce. 😊)

Šťastie praje pripraveným. Takým, ktorí nerobia v práci od 8 do 4-tej kvôli peniazom, ale tým, čo robia niečo, čím totálne žijú, na produktoch, o ktorých užitočnosti sú do špiku kosti presvedčení.

Máte takú prácu?

Filip

ODPORÚČAME VÁM: 

Toto bol jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páčil, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️