Trik, ako za pár centov znížili reklamácie o 70 %

Toto je jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páči, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️

Chceli by ste si založiť vlastný e-shop, predávať svoje produkty do celého sveta, naplniť svoje podnikateľské sny? Potom vyskúšajte Shoptet, najpoužívanejší systém na Slovensku a Čechách, ktorému dôveruje už viac ako 36 000 e-shopárov. Na 30 dní si ho môžete vyskúšať zdarma. #reklama

VanMoof asi nepoznáte, je to taký holandský startup špecializujúci sa na výrobu mestských bicyklov. 

Teda, startup. Už predávajú v 32 krajinách, od New Yorku po Tokio, majú 700 zamestnancov a ročné obraty vo vysokých desiatkach miliónov eur.

Ale nebolo to vždy tak. Dvaja bratia začínali pekne od nuly v Amsterdame, mekke všetkých city bikerov.

Všetko si vyrábali sami dizajn, výrobu, zákaznícky servis.

Predávali len cez vlastný e-shop alebo cez vlastné obchody. Dávali tomu všetok čas a srdiečko, viete si predstaviť.

Preto sa im to aj rozbehlo. Mali veľa dopytov, tak sa v 2015 rozhodli expandovať do Ameriky a neskôr zvyšku sveta.

Až na to, že kuriéri im tie bicykle doručovali rozbité.

Videli ste isto také tie videá, ako na letisku niekedy hádžu kuframi, keď ich vykladajú z lietadla a vôbec im nevadí, že ich pri tom niekto natáča. No tak si viete predstaviť, čo s nimi musia robiť, keď ich nikto nevidí. Oni, alebo kuriéri v depe s balíčkami z e-shopov. 😊

To pre VanMoof znamenalo nespokojnejších zákazníkov, reklamácie, ušlý zisk, horšiu reputáciu. 

Základné verzie tých bicyklov stoja od 2400 eur vyššie, tak si viete predstaviť to sklamanie, keď to po týždňoch čakania príde buchnuté a nefunkčné.

Vo firme z toho boli zúfalí.

Skúšali hrubšie krabice, lepšie balenie, rozličných kuriérov, nič nepomáhalo.

Až im napadol jednoduchý trik na krabicu vytlačili obrázok LCD televízora.

Lebo veď ani tí najdemotivovanejší kuriéri nemajú to srdce rozbiť telku 😊 

A fungovalo to. Reklamácie súvisiace s poškodením pri preprave z večera do rána klesli o 70 80 %.

Okrem spokojnejších zákazníkov o super nápade napísali aj svetové médiá, od cyklistických portálov až po CNN alebo Independent, čím aj dostali kopu reklamy zadarmo.

No a konkurenti ich začali kopírovať tiež, zjavne mali viacerí ten istý problém.

A keď máte podobné problémy aj vy, že vám kuriéri rozbíjajú krabice… Tak to pokojne skopírujte aj vy ! 😊

Nemusia to byť nutne len veľké krabice a televízory, zapojte fantáziu.

Nejaké peniaze mám zainvestované v biznise, v ktorom vyrábame a posielame drevené učiace veže pre malé deti. S tou najväčšou starostlivosťou a láskou ich vyrábame, ako by išla každá pre naše vlastné deti.

No a napriek tomu, že to bývalo olepené 10 a viac nálepkami krehké, že to chodí v 5-vrstvovej krabici, obalené polystyrénmi, aj tak to chodí rozbité, niektoré fotky bývali až hrôzostrašné.

Tak sme začali tlačiť na krabice obrázok gotického krištáľového lustra. Náklad v desiatkach centov na krabicu, malinký zlomok toho, čo stáli reklamácie a akí smutní boli zákazníci.

No, a viete, ako sme dopadli?

Tiež nám klesli reklamácie súvisiace s prepravou, o 60 až 70 %.

Vďaka jednej nálepke, za pár centov.

Ak teda aj vy máte vlastný e-shop (alebo poznáte niekoho, kto má) a často riešite problém, že to kuriéri zákazníkom nosia rozbité a poškodené, okopírujte tento trik aj vy.

Ale ak ho aj nemáte, aspoň zas a znova uvidíte, ako vďaka kreativite a štúdiu ľudského správania dokážete priamo ovplyvňovať aj svoje zisky, aj reputáciu. Už ste si zahrali našu kartovú hru Neuromarketing v praxi?

Filip

ODPORÚČAME VÁM: 

Toto bol jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páčil, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️