Príbeh človeka, ktorý s najväčšou pravdepodobnosťou zachránil váš život
Toto je jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.
Ak sa vám páči, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️
Meno Vasilij Arkhipov vám pravdepodobne nič nehovorí, ale je to človek, ktorý s najväčšou pravdepodobnosťou zachránil váš život. A môj. A našich rodičov, detí a všetkých ľudí, ktorých poznáme.
Toto je on:
Arkhipov bol totiž jedným z dôstojníkov v jadrovej ponorke, ktorá počas Kubánskej krízy v 1962 uviazla v Karibiku.
Keď ich zbadala americká námorná loď, ponorili sa do takej hĺbky, až stratili spojenie s velením. Vôbec netušili, čo sa tam hore deje.
Keď na nich začali hádzať hĺbkové granáty mysleli si, že sa začala vojna. Mali poškodenú ventiláciu, nedostatok zásob, hladina CO2 stúpala, teplota na palube dosahovala 50 stupňov Celzia. Mysleli si, že nadišiel ich koniec.
Jediné, čo im ostávalo, bolo odpáliť raketu s jadrovou hlavicou o sile podobnej tej, čo padla na Hirošimu.
Raketu mohol odpáliť aj samotný kapitán, bez súhlasu Moskvy. Avšak mohol tak spraviť iba v tom prípade, že by s ním súhlasili ďalší dvaja dôstojníci na palube.
Jeden bol za, ale tým druhým bol Arkhipov… A ten nesúhlasil.
Napriek hádke, nátlaku a extrémne vyhrotenej situácii si zachoval chladnú hlavu.
Tvrdil, že Američania ich nechcú granátmi zničiť, že keby chceli, dávno tak spravia. Vraj im len naznačovali, nech sa vynoria a identifikujú.
Mal pravdu. Arkhipov svojím „nie“ odvrátil 3. svetovú vojnu a zachránil svet pred jadrovou katastrofou.
On je ten dôvod, vďaka ktorému je väčšina z nás dnes nažive.
Aspoň vidíte, aká dôležitá je nielen v biznise, ale celkovo v obyčajnom živote, schopnosť vedieť odmietnuť. Ani si to neuvedomujeme, ale každým „áno“ hovoríme zároveň „nie“ množstvu iných príležitostí. Často rodine, deťom, sebe a svojmu pohodliu.
Dal by som vám 100 biznis príkladov, ale nechcem odbáčať od témy.
Arkhipov je ukážkou toho, ako veľmi je dôležité aj v tých najvypätejších situáciách udržať si chladnú hlavu.
Tak si ju držte, nemáme to posledné týždne/roky zrovna jednoduché.
Pekný deň.
Filip
ODPORÚČAME VÁM:
Toto bol jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.
Ak sa vám páčil, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️