Ako sa najlepší hotel na Slovensku najlepším stal

Toto je jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páči, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️

Poviem vám smutný, ale pravdivý príbeh. 

Klient ma pozval na veľkú párty. V centre mesta, v drahom podniku, spievali tam drahí celebritní speváci, veľké stoly sa prehýbali pod steakmi pre stovky hostí.

Toľko ľudí tam bolo pozvaných, že keď niektorí z nich nemohli, ich kolegovia si volali svojich kamarátov, partnerov a partnerky. Nedalo sa to nijako skontrolovať.

O mesiac neskôr som išiel s mojou kontaktnou osobou od tohto klienta na obed.

Dozvedel som sa, že vedenie tej istej firmy zorganizovalo teambuilding pre svojich zamestnancov. Objednali ohnisko v parku, poobede, po pracovnej dobe. Mäso si mali ľudia doniesť vlastné, veď predsa každý nech má, čo mu chutí.

A poviem vám ešte jeden príbeh, tiež pravdivý, ale tentokrát šťastný.

Jeden z mojich najobľúbenejších YouTuberov, PPPeter, zobral skrytú kameru a išiel zrecenzovať v tom čase ten najlepší hotel na celom Slovensku, podľa Tripadvisoru.

Hneď prvá vec, ktorá ma prekvapila je, že to nebol nejaký superluxusný, superdrahý hotel pre boháčov. Bol to trojhviezdičkový rezort Chalúpkovo pri Ružomberku, kde cena izby pre dve osoby na dve noci bola 142 eur.

Aby to bola šou, aby sa diváci čo najviac pobavili, tak sa PPPeter aj so svojím komplicom snažili zamestnancov toho hotela vyprovokovať ku konfliktným reakciám. Predstierali teda, že sú homosexuálny pár, ktorý sa tam plánoval riadne vyblázniť. Natáčali porno v izbe, v reštaurácii pri objednávaní jedla mali tisíc špeciálnych požiadaviek a podobne.

Výsledkom celého pokusu bol záver, že síce ten rezort mal krásne chatky v peknej lokalite, za výbornú cenu a s jedlom, že človeku až bolo ľúto do toho pichnúť nožíkom, ale ten podstatný rozdiel v porovnaní s inými ubytovaniami tvoril personál. Vyhoveli všetkým požiadavkám zákazníka, ešte aj eskort na izbu mu boli ochotní zavolať.

Chcete ultimátnu marketingovú radu? 

Prestaňte investovať všetky peniaze do zákazníkov – komunikácie, super produktov, otvárania nových obchodov a nízkych cien.

Interný marketing, investovanie do zamestnancov, sú minimálne rovnako také dôležité.

Ľudia, ktorí sú tvárou vašej firmy, ktorí vás reprezentujú, keď sa práve nepozeráte. Oni sú tí, ktorí premieňajú náhodných okoloidúcich na platiacich zákazníkov. Oni sú zodpovední za to, že vás zákazníci odporúčajú, že sa radi vracajú.

Ak sa postaráte o nich, oni sa postarajú o zákazníkov.

Pamätajte teda: Úsmev zákazníka začína úsmevom spolupracovníka.

Delegácia je zároveň jeden z najväčších time management trikov, ako ktokoľvek z vás dokáže nafúknuť svoj deň ako balónik, ako môžete získať viac času na veci, ktoré vás bavia, ako tráviť čo najmenej času vecami, ktoré neznášate.

Kupujte si čas druhých. Ak ste už aj vy niekedy frflali, že je vám veľa platiť 3 eurá za kuriéra a radšej ste si tovar išli prevziať osobne, ak ste už aj vy niekedy išli do obchodu na opačný koniec mesta, lebo tam mali o 50 centov lacnejšie banány, potom presne pre vás je najnovšie video.

Filip

ODPORÚČAME VÁM: 

Toto bol jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páčil, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️