Aké by to bolo, keby ste boli svetoznámou celebritou?

Toto je jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páči, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️

Ak sa cítite v marketingu ako doma a ťažko hľadáte kurzy, ktoré by vás posunuli vpred, tak Digitálna Univerzita práve otvorila polročné Expertné štúdium. Bude tam prednášať špička v odbore, pôjde sa do hĺbky, bude priestor na odbornú diskusiu. #reklama

Poznáte Hype Simulator? 

Ak náhodou nie, tak vedzte, že svojho času to bola tá najsťahovanejšia aplikácia v USA, Kanade, Veľkej Británii a na ďalších veľkých trhoch.

Jej autorka, 30-ročná Azerbajdžanka Ulkar Akhundzada, ňou predbehla všetky veľké korporáty a silné značky – Facebook, Instagram, Messenger, YouTube, TikTok… Mala milióny stiahnutí.

Appka pritom nerobila nič iné, len vám posielala notifikácie. Tisíce notifikácií, lajkov, srdiečok, followerov a fake správ od robotov, ktorí komentovali vaše fake príspevky.

Inými slovami, mohli ste sa stať, na malú chvíľu, na 15 minút, svetoznámou celebritou, ktorú sledujú desiatky miliónov ľudí. Prípadne ste si mohli vyskúšať, čo v skutočnosti znamená mať virálne video.

Dostávali ste priam záplavu správ od totálnych cudzincov, ktorí vám písali, ako vás zbožňujú, chceli by s vami spolupracovať, alebo si vás rovno zobrať za manžela/manželku.

Ale aj naopak, ako vás nenávidia, ako Vás prestávajú sledovať, akí sú nahnevaní, lebo im neodpisujete, alebo že ste im nekúpili tú loď, o ktorú vás už trikrát žiadali!

A po 15 minútach je vaša sláva na konci.

Môžete si vybrať, či chcete žiť zase svoj normálny nudný anonymný život, kde však máte svoje súkromie, nikto vás neotravuje. Alebo si pozriete reklamu, získate bonusový čas a pokračujete ďalej.

Ja osobne som sa tešil, keď to skončilo. Vkuse mi to tu vibrovalo. Vkuse mi chodili správy a komentáre (na ktoré vždy odpovedám, inak to považujem za drzé a neúctivé). Úplný nezvyk.

Na druhej strane má aplikácia hodnotenie 4 hviezdičky, po spustení získala veľa negatívnych recenzií. Ale nie preto, že by poriadne nefungovala kvôli preťaženým serverom (to už medzičasom fixli), alebo že je plná reklamy. Najviac ľuďom vadilo, že to bolo iba na 15 minút.

Veru tak, nie je to výmysel, podľa rozličných prieskumov je top vysnívaným povolaním detí v mnohých krajinách sveta byť influencerom alebo youtuberom.

Mnohí im závidia všetky tie videnia, slávu, peniaze, drahé autá a kariéru. Ktovie, možno aj vy by ste také prijali, žiť bezstarostný život.

Ale zamysleli ste sa, akú daň za to celé musia platiť? Čo obetovali Messi, Ronaldo a MrBeast za to, že sú Messim, Ronaldom a MrBeastom?

Nemôžu si nakúpiť v obchode.

Nemôžu ísť poobede do parku len tak sa zahrať s deťmi.

Nemôžu si vychutnať jedlo v reštaurácii bez toho, aby sa s nimi niekto nechcel odfotiť.

Nemôžu sa ani len v nose pošpárať, na zadku poškrabať bez toho, aby to nebolo zdokumentované.

Navyše to nejde vypnúť, oddýchnuť si, mať pokoj, zobrať dovolenku. Už to tak budú mať do konca života. No hrozná otrava.

Veru nie, som presvedčený, že ak by ste mali byť megapopulárnou zbožňovanou celebritou, tak by ste ňou nechceli byť.

A z toho dôvodu ani nemusíte druhým závidieť, že majú viac srdiečok, followerov a komentárov ako vy. No nie je ten deň hneď krajší? 😊

Ale aspoň jednu dobrú vec na Hype Simulatore vidíte – čo sa môže podariť, aj vám, aj dievčine z Azerbajdžanu, aj hocikomu inému na svete, keď je hlavným hrdinom ich príbehu zákazník.

Filip

ODPORÚČAME VÁM: 

Toto bol jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páčil, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️