Aj vy ste už zobrali prácu len kvôli peniazom, aj keď vás nebavila, nikam neposunula?

Toto je jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páči, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️

Viete, ktorý film je kráľom natívnej reklamy?

James Bond.

Product placement bol obsiahnutý od vôbec prvej bondovky, Dr. No, vydanej v roku 1962. Obsahoval minimálne 10 produktov, použitých vo viac ako 190 záberoch a na obrazovke boli viac ako 15 minút času.

Niektoré značky sú vo filmoch od začiatku. Napr. šampanské Bollinger pil každý jeden herec hrajúci tajného agenta, s výnimkou Seana Conneryho.

Iné značky si zase museli svoje výslnie ťažko kúpiť – Rolexy nahradilo Seiko, tie potom nahradila Omega. V Spectre (2015) vraj Heineken stálo 45 miliónov dolárov, že sa Daniel Craig napil Heinekenu namiesto tradičného Martini.

James Bond je taký populárny produkt, až si každý marketér pomyslí, že si môže diktovať podmienky, aké len chce.

Ale zdanie môže ľahko klamať. 🙂

Craig vraj odmietol 5 miliónov dolárov USD za použitie najnovšieho telefónu od Sony Xperia s Androidom, lebo „James Bond uses only the best“.

Aspoň tak sa hovorilo pred premiérou.

Ale hádajte čo. Do filmu sa mobil aj tak dostal, vidieť ho napr. počas automobilovej naháňačky.

Dám vám ešte jeden príklad. Je od môjho obľúbeného akčného hrdinu, motivačného rečníka, najúspešnejšieho imigranta v histórii USA – Arnolda Schwarzeneggera.

V čase jeho najväčšej slávy, keď bol najlepšie plateným hercom na svete, vystupoval v prazvláštnej reklame na nejaký energetický nápoj a polievku, veď pozrite sami.

 (Kto viete po japonsky, pošlite mi, prosím, čo tam hovoria.)

Takých príkladov je veľa (odporúčam aj najdrsnejšieho slovenského rappera prezlečeného za Mickey Mousa), pointa zostáva rovnaká.

Peniaze vládnu svetu. Keď sa dokáže predať James Bond či Arnold, nemusíte mať zlý pocit z toho, že sa to deje aj vám.

Druhou otázkou je, či ten stav budete dlhodobo tolerovať, alebo to budete považovať len ako dobre zaplatený „ľúbostný románik“.

Držím palce, aby ste robili čo najviac takých vecí, ktoré vás aj napĺňajú, aj sú super zaplatené. A keby ste predsa len potrebovali nakopnúť, či čakáte na znamenie, mám pre vás tip: 10-krokový meganávod, ako vás zoberú do práce vašich snov.

Lebo predsa chceme žiť sny vlastné, nie cudzie.

Filip

ODPORÚČAME VÁM: 

Toto bol jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páčil, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️