Aj najväčší slovenský letný hit je reklama… A vy ste to ani netušili 🧐

Toto je jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páči, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️

Viete, že jedno z najsledovanejších slovenských Youtube videí všetkých čias je vlastne reklama na objednávku?

Konkrétne myslím pesničku „Žijeme len raz“, v ktorej vás sám Ego pozýva von na kofolu.

K dnešnému dňu má len na Youtube 88 miliónov prehratí. K tomu si ďalšie desiatky miliónov pripočítajte v rádiách, hudobných televíziách či na Spotify a spol.

No a keď uvažujete, kde je v tej pesničke skrytá reklama, napoviem vám. Nie je len tak hocikde, ona je dokonca priamo v refréne!

Schválne, skúste si ju pustiť (či zaspievať potichu v hlave) a povedzte, či ju tam počujete.

Pokiaľ sa nechcete trápiť alebo už máte svoj tip, pokračujte ďalej v čítaní a zistíte, či ste sa trafili.

Ak ste si tipli, že sponzorom bola kofola, nejaká zmrzlináreň, kúpalisko či Slnečné jazerá pri Senci, ste vedľa ako tá jedľa. 🙂

Skutočným objednávateľom bol trnavský klub Relax. Pesnička ich stála 7000 eur, a teda, ak ste ich nenašli, sú na konci refrénu: „…voda, slnko, párty, Klub Relax.“

A teraz sa priznajte: Všimli ste si to niekedy? Alebo aj vy ste si mysleli, že to tam spieva skôr „…kľud, relax.“

No vidíte… A potom sa tí klienti čudujú, prečo nemali výsledky. 😊

To ma privádza k dôležitej otázke na dnes:

Na čo je dobrá reklama, keď nikto nevie, na aký produkt je to reklama?

Ja vám poviem – na nič.

Sú to vyhodené peniaze. Samým sa nám aj v Strossle sieti stáva, že klient podporuje článok taký natívny, že čitateľ po prečítaní ani netuší, čo bol ten propagovaný produkt/objednávateľ.

Našťastie, mám pre vás hneď aj riešenie, hneď niekoľko tipov:

1. Ako marketéri stále musíte myslieť na to, že vaše kreatívy by mali byť jasne a čo najskôr priraditeľné k vašej značke.
Ak človek pochopí, že je to vaša komunikácia, zmeňte kreatívu.

Ak by ste svoje logo mohli vymeniť za hocijakú inú konkurenciu a váš divák by to nepostrehol, zmeňte kreatívu.

Existujú výnimky, ako napríklad vianočné prasiatko od Kofoly, ale berte to tak, že tie len potvrdzujú pravidlo.

2. Na tú okamžitú priraditeľnosť vám pomôžu tzv. brand codes.

Natáčal som k tomu samostatné video, dôležité, určite si pozrite.

3. Tvorte tzv. vždyzelený obsah.

Taký, čo sa nikdy nezunuje, neopozerá, nezostarne. Sami sa presvedčte v najnovšom videu o evergreenoch.

Držím palce, nech vaša reklama dopadne čo najlepšie.

Filip

ODPORÚČAME VÁM: 

Toto bol jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páčil, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️