Trik, na ktorý naletelo viac ako 80 % Slovákov

Toto je jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páči, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️

Aj dnešný skutočný príbeh je ukážkou toho, ako fakt veľmi dôležitá je vo vašom živote distribúcia. Nezaobíde sa bez nej žiadna úspešná značka či produkt.

Na distribúciu vašich posolstiev v online svete, jednoducho, rýchlo a efektívne, využite odporúčacie okná Engerio. #reklama

Viete prečo tak veľa ľudí verí, že raňajky sú najdôležitejšie jedlo dňa?

Lebo nie sú, ani zďaleka.

Pritom ešte pár sto rokov dozadu bolo morálne a spoločensky opovrhnutiahodné, keď ste sa ráno naraňajkovali.

Anglické „breakfast“ vyslovene znamenalo prerušiť hladovanie (break, fast), ktoré bola súčasťou viery. Tým pádom mať nejaké jedlo ráno bol priam hriech.

No a teraz sa presuňme do súčasnosti. Podľa rozličných prieskumov na Slovensku raňajkuje 80 – 90 % Slovákov a 40 % pravidelne desiatuje. V roku 2020 priemerný Američan raňajkoval 309 dní z roka a každý siedmy pravidelne desiatoval.

Čo sa teda stalo, že nastala taká zmena?

No… REKLAMA sa stala! 🙂

Aby som bol presný, spojenie „raňajky sú najdôležitejšie jedlo dňa“ nebolo nič iné iba obyčajný reklamný slogan.

(Áno, to fakt!)

A nepovedal ho nikto iný ako Dr. John Harvey Kellogg, zakladateľ presne tej istej značky Kellogg´s, ktorá už 120 rokov vyrába raňajkové cereálie, kukuričné lupienky, čokoládové guličky do mlieka, müsli a podobne.

Kellogg veril, že keď budete jesť jednoduché, ľahké, čisté jedlo, potom aj Váš životný štýl bude čistý, že nebudete mať toľko sexuálnych chúťok, vy nezbedníci! 🙂 Aj to totiž bolo kedysi považované za hriech!

No a práve preto účel dokonale plnili tie kukuričné lupienky, čo on vyrábal.

Keď do tých cereálií začali neskôr mixovať aj vitamíny, tak komunikáciou sa zamerali na ženy, každá správna mama chce predsa svojej rodine zabezpečiť nutrične bohaté jedlo.

A na pravidelných poradách, na týždňovej báze, ako rutinu manažéri praktizovali test chutí, takto nejako.

No a keď už mali aj produkt, aj komunikačné posolstvo, aj boli takí presvedčení o tom svojom poslaní, tak stačilo posledné – opakovať to v kampaniach, dookola, až kým ste to nezhltli aj s navijakom.

Lebo veď content je king, ale distribúcia je King Kong!

Veru tak, „raňajky sú najdôležitejšie jedlo dňa“ môžete pokojne považovať za ten najznámejší a najúspešnejší slogan v histórii reklamy.

Taký úspešný, že ste vlastne doteraz ani netušili, že to slogan je.

Ale Kellogg´s aj vďaka nemu predal minulý rok produkty za 13 miliárd dolárov.

Aspoň vidíte, ako veľmi finančne sa vašej firme, vašej značke, vám samotným oplatí byť vytrvalý!

Zároveň si však ako zákazníci dajte veľký pozor, aké posolstvá, aký obsah každý deň konzumujete. Pretože zvlášť na sociálnych sieťach sa to vyslovene hemží fejkami.

Tak sa nenechajte všetkými tými influencermi oklamať.

Ak radi raňajkujete a zároveň radi konzumujete ten najkvalitnejší obsah, tak mám pre vás výbornú pozvánku: príďte 13. mája o 9.00 h na (Ne)skutočné raňajky s podcastami, so mnou.

Lebo je to vaša značka, váš obsah, vaše peniaze. A kapacity sú obmedzené.

Filip

ODPORÚČAME VÁM: 

Toto bol jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páčil, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️