Sústreďte sa na zákazníka. Všetko ostatné bude nasledovať samé

Toto je jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páči, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️

Máloktorý rozhovor z online sveta je taký výnimočný, že dokáže „prežiť“ najbližších 20 rokov. A predsa sa rozhovor s Jeffom Bezosom dostal do tejto kategórie.

Reportér sa ho v júli 1999, uprostred bubliny, keď sa bezhlavo investovalo do hocičoho ohľadom internetu, nechápavo pýtal – Prečo Amazon investuje do fyzických skladov? „Podozrieval“ Bezosa, že hazarduje s peniazmi investorov, keď nakupuje nehnuteľnosti a robí za mikroskopické marže.

Bezos mu dal odpoveď, ktorá je aktuálna dnes viac ako hocikedy predtým, o ktorej je aj celý content marketing: „Zákazník je na prvom mieste.“

Čokoľvek, čo Amazon robí, má skončiť spokojným zákazníkom. Preto aj Bezos budoval stále nové sklady, aby bol bližšie k zákazníkom a rýchlejšie im dodal ich nákup.

Sledujte, ako je z toho novinár prekvapený. Nechápe, a stále v tom hľadá nejaký háčik.

Bezos to však za uplynulé desaťročia povedal už mnohokrát: „Zameraj sa na zákazníka a od toho si odvoď zvyšok.“

Nebudem si kupovať nový stôl alebo klímu do skladov pre zamestnancov. Budem šetriť všade tam, kde to zákazník nepocíti.

Amazon tiež seká všetkých svojich partnerov – obchodníkov.

Aj tie najmenšie sťažnosti rieši v prospech zákazníka. Keď sa vám darí s predajom, tak vás obídu a zazmluvnia si vášho dodávateľa priamo len preto, aby to zákazníkovi poskytli v rovnakej kvalite za menej peňazí.

Zákazník je Boh

Netvrdím, že je to správne, a že by ste to mali prehnať na úkor zdravia a pohodlia ľudí vo firme. Alebo že by ste mali podrážať partnerov. Práve naopak!

Na druhej strane je pravda, že nepatrím k najbohatším ľuďom na planéte. 😁

Ale keď budete tvoriť obsah, nezameriavajte sa na seba, svoj produkt, služby a na to, čo chcete povedať vy. To nikoho nezaujíma.

Zamerajte sa na diváka. Čo chce počuť, dozvedieť sa, aké problémy potrebuje vyriešiť?

Vyriešte problémy vašich zákazníkov a oni vyriešia tie vaše. ️❤️

Nezabúdajte tiež na to, s kým sú vaši zákazníci v kontakte najčastejšie. Sú to často práve tí najmenej cenení zamestnanci, ktorí majú najväčší vplyv.

Prajem pekný deň.

Filip

ODPORÚČAME VÁM: 

Toto bol jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páčil, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️