Neuveriteľný príbeh hľadania veľkonočných vajíčok v počítačových hrách

Toto je jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páči, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️

Vedeli by ste si predstaviť, že niečo vytvoríte, ale nemohli by ste sa pod to podpísať, že ste autormi?

Možno sa vám to bude zdať neuveriteľné, ale na začiatku éry počítačových hier mali programátori či dizajnéri z legendárnej firmy Atari zakázané uvádzať svoje mená v nejakej Credits sekcii.

Manažment firmy takto „bojoval“ proti tomu, aby sa ich ľudí snažili „pretiahnuť“ konkurenti ku sebe. Neboli sociálne siete, LinkedIny, bolo náročné skautovať zamestnancov u konkurencie.

Istý Warren Robinett, autor hry „Adventure“, s tým nesúhlasil a naprogramoval do nej „tajnú“ miestnosť. Do tej ste sa dostali jedine v momente, keď ste prešli cez určitý pixel v hre, nazvaný „gray dot“ (šedá bodka). No a tam ste našli správu o tom, kto bol skutočný autor – „Created by Warren Robinett“.

Nikomu o tom nepovedal a po dokončení hry z firmy odišiel. Atari hru vydalo a kým šedý pixel objavili samotní hráči, rozdistribuovali viac ako 200 000 kaziet.

Bol z toho, samozrejme, problém, Atari chcelo hru aktualizovať a vydať znovu, ale bolo by to logisticky náročné a finančne nerentabilné (o internete ešte nikto nechyroval). Update preto zavrhli.

Nakoniec to nazvali „Easter egg“ (Veľkonočné vajíčko), odmenu pre najväčších hráčov, hľadanie skrytého pokladu.

No a tak sa to chytilo, že rozličné prekvapenia pre hráčov ukrývajú tvorcovia hier aj filmov vo svojich dielach dodnes.

Dnes sa nikto už ani nezamyslí nad tým, čo je to za blbosť nemôcť sa podpísať a chváliť svojou prácou. Práve naopak, len by to niekto skúsil! Už vidím ten lynč na sociálnych sieťach. 😊

„Vďaka“ všetkému zlému, čo sa deje vo svete, honbe za tým mať viac, často zabúdame, že žijeme v skvelých časoch.

Zabúdame tiež, že práve v tých najviac vypätých a vyhrotených situáciách sa väčšinou vybičujeme aj k tým najlepším, najkreatívnejším nápadom.

Tak si to užívajme a využime talent, ktorý nám bol daný do vienka. Svet to potrebuje.

Filip

ODPORÚČAME VÁM: 

Toto bol jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páčil, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️