Chcete vedieť, aký bol môj najväčší content marketing fail všetkých čias?

Toto je jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páči, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️

Keď som oplieskal všetky peniaze na video, ktoré nikoho nezaujímalo 💔

Bolo to dávno, už 14 rokov dozadu, čo sme vyrábali vlastnú počítačovú hru Tunnelers.

Ľudia na Slovensku si už vtedy mysleli, že to bude 1. apríl, nejaká paródia na domácu politiku😊

Ale normálna hra to bola, jazdili ste malým tančíkom v podzemí, vŕtali tunely a strieľali do iných tančíkov.

Aj keď sme mali veľa zápalu, presne toľko skúseností s marketingom takéhoto projektu nám chýbalo.

Už vtedy som totiž žil v naivnom presvedčení, že content je king.
Že stačí urobiť krásnu hodnotnú hru a ľudia si o nej sami budú rozprávať, budú si ju preposielať, že si ju Slováci od Slovákov kúpia.

Číselne vyjadrené, náš rozpočet na komunikáciu bol tak 1 – 2 % z celkových výrobných nákladov. 😊

No a my sme sa za tie 2 % rozhodli urobiť kampaň na americkom crowdfundingu Kickstarter, pravdepodobne ako prví slováci v histórii.

Zobrali sme teda tých svojich pár tisíc eur a len tesne tesne nám to vyšlo akurát na to, že sme za to dokázali natočiť jedno promo video k hre.

Aj sme sa hanbili vystupovať na kamere, aj sme si mysleli, že ľudia hru skôr podporia, keď tam dáme dievčatá.

Nuž, moja milovaná manželka sa obetovala, nahovorila dve spolužiačky zo školy a išlo sa na to.

Scenár sme si pripravovali a odsúhlasovali celé týždne. Potom sme celý deň nahrávali, hotový filmový štáb, zvukár si odskočil z natáčania Bez servítky. Potom sa to ďalšie týždne strihalo a pripomienkovalo.

Výsledkom bolo video, ktoré trvalo 2 minúty a 9 sekúnd. 😊

Ale boli to dokonalé 2 minúty, aspoň tak som si myslel. Tak tisíckrát som ho videl, užíval si každý jeden detail, naspamäť som ho dokázal odrecitovať.

Spustili sme teda kampaň a čakali.

A čakali…

A nič sa nedialo…

Z cieľových 5000 dolárov, z ktorých sa mal hlavne pokryť náklad na výrobu, sme vyzbierali 2440. A z tých 2440 som 2000 prispel ja, lebo som si myslel, že keď budeme na 50 % vyzbieraných peňazí, tak to admini Kickstarteru začnú sami tlačiť, aby neprišli o svoj podiel z úspešne zrealizovanej kampane.

Na Slovensku sme komunikovali na študentov-hráčov, ktorí na internátoch prežívali na vifonkách. Tí nemali peniaze a neboli zvyknutí platiť za niečo, čo sa pirátilo.

V zahraničí nás zase nikto nepoznal, nemali za sebou úspešné projekty a tisíce oddaných fanúšikov na sociálnych sieťach. Na všetky z X žiadostí do zahraničných herných médií, nech o nás napíšu, sme dostali presne 0 odpovedí.

No skrátka dopadlo to úplným fiaskom. 😊

Už vtedy dávno mladý Filip dostal drsné lekcie do života:

Že je lepšie komunikovať k ľuďom, ktorí peniaze majú, ako k tým, ktorí peniaze nemajú.

Že je fakt veľmi veľmi veľmi dôležité budovať si značku, aby vás ľudia poznali, dôverovali vám, odpovedali na správy.

A že content je king, ale distribúcia je KING KONG.

Myslite na to všetko pri svojej práci a tvorbe aj vy.

Ušetríte si veľa starostí, smútku a pocitov zbytočnosti. 😊

Filip

ODPORÚČAME VÁM: 

Toto bol jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páčil, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️