Budujte si silnú značku! VŠETKO bude zrazu jednoduchšie
Toto je jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.
Ak sa vám páči, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️
Počuli ste už ten slávny príbeh o luxusnej značke topánok Palessi?
Navrhoval ich sám Bruno Palessi, vychýrený taliansky dizajnér. Za pár dámskych lodičiek ste pokojne mohli nechať 500 – 600 dolárov.
Veru, keď ľudia zistili, že si táto celebrita v októbri 2018 otvorí svoju predajňu na rušnej obchodnej ulici v Santa Monice, Los Angeles, spôsobilo to veľké haló. Predsa v tých priestoroch sídlil predtým Giorgio Armani. V blízkosti ste našli obchody iných luxusných značiek ako Louis Vuitton, Tiffany, Michael Kors.
Vnútri mali veľké pozlátené figuríny, veľkého anjela, pozlátené sochy levov a žirafy, krásne presklené regály.
Na niektorých ponúkaných topánkach ste mali aj adekvátnu cenovku, pokojne i 1800 dolárov!
Nuž, nemožno sa čudovať, že na otváraciu párty takejto značky sa hrnula kopa známych fashion influencerov. Naviac, keď zistili, že nie je ľahké sa tam dostať, že je to iba na pozvánky pre vybraných, o to viac tam chceli ísť! Viete si predstaviť ten rad, ktorý vytvorili.
Až na to, že ako čoskoro zistili, malo to celé jeden malý háčik: žiadna značka, žiadny Bruno Palessi, nič neexistovalo, všetko bolo vymyslené.
V skutočnosti boli všetky tie topánky z obchodu Payless, čo bol diskontný predajca obuvi. A to, za čo tí hostia na otváracom večierku u Bruna zaplatili 600 dolárov, ste v Payless kúpili za dvacku. 😊
Keď zákazníkom po zaplatení prezradili pravdu a vracali im naspäť sumu, ktorú preplatili, len neveriacky krútili hlavami, ako je to možné.
Samozrejme, že všetky fashion celebritky, ktoré skočili na lep kreatívnym marketérom, si vypili poriadny kalich horkosti. Viete si predstaviť ten lynč na sociálnych sieťach, tie reportáže v médiách. Nie nadarmo sa vraví, že najlepšia radosť je škodoradosť.
Ale myslím si, že by bolo veľkou chybou nevidieť v tejto prípadovej štúdii viac ako len vtip na úkor kvázi influencerov.
Je to zároveň pre všetkých marketérov, obchodníkov, pre každého jedného človeka, ktorý by chcel predávať a zarábať viac, jedno obrovské poučenie. Ukážka toho, čo všetko znamená mať a budovať prémiovú značku. Určite pomôže, keď to viete prichutiť efektom nedostupnosti a stádovitosti. Čoho je nedostatok, čo všetci chcú, to je pre zákazníkov vzácnejšie.
Je úplne jedno, či budujete značku svojim produktom alebo sebe samým. Robte tak dlhodobo, strategicky, premyslene, a budete si aj vy môcť dovoliť za svoje služby fakturovať viac. Naviac zákazníci sa ešte budú predbiehať, aby od Vás mohli nakúpiť. To je moja prvá dnešná pointa.
Mimoriadne zaujímavé je aj to, ako Payless nakoniec dopadol. Ten veľký diskontný reťazec s lacnou obuvou, ktorý mal na svojom vrchole 3,5 tisíca pobočiek v 40 krajinách sveta, vo februári 2019 oznámil bankrot. Poklesli im tržby a firma bola tak natesno, že to finančne nezvládla.
Keď nemáte silnú značku, keď si nemôžete dovoliť pýtať viac (lebo zákazníci pôjdu k lacnejšej konkurencii), keď je vaša marža tenšia ako žiletka, tak vás takáto matematika skôr či neskôr položí. A je úplne jedno, akí ste veľkí. To je moja druhá dnešná pointa.
Preto by som ávm chcel vrelo odporučiť konferenciu Brand Rulezz, ktorá sa uskutoční už zajtra! Za necelých 100 eur si môžete prostredníctvom livestreamu vypočuť prednášky od skvelých a silných slovenských aj svetových značiek (Mars, Martinus, Telekom, SPP, Dedoles…) na čele s profesorkou Magdou Nenycz-Thiel z toho presláveného Ehrenberg-Bass Inštitútu, ktorý vedie Byron Sharp. Len ťažko si dokážem predstaviť lepšiu investíciu než do vlastného vzdelania, než do budovania silnej značky.
Filip
ODPORÚČAME VÁM:
Toto bol jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.
Ak sa vám páčil, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️