triky

Triky obchodníkov

Mini triky, ktoré nosia maxi predaje 💰💰💰

Už ste niekedy rozmýšľali, koľko všelijakých trikov využívajú kamenné obchody, supermarkety, ale aj e-shopy, aby vás „donútili“ viac nakúpiť?

Nech sa páči, tu sú tie najväčšie. Čím viac ich použijete, tým lepšie pre Vás:

  1. Nákupné vozíky ďaleko väčšie než potrebujete 

Tak vyvolajú vo vás dojem, že tam nič poriadne nemáte, že si môžete dopriať viac a doložiť tam extra položky.

  1. Veľké výpredajové nápisy vo výkladoch (či na titulnej stránke e-shopu)

A to aj keby tých výpredajov bolo málinko. Aj keby bolo uprostred vianočnej sezóny, kedy ľudia menej premýšľajú a viac míňajú. Clickbait nie je vec, ktorá sa obmedzuje iba na senzačné titulky v bulvárnych médiách. Funguje na plné obrátky všade a bez tejto taktiky sa v mnohých segmentoch už nezaobídete.

Naviac si všimnite, že všetky tie nápisy sú väčšinou červenou farbou. Znamená nebezpečenstvo a núti ľudí reagovať rýchlo.

  1. Dôležité položky nech sú od vchodu čo najďalej

Produkty dennej spotreby (mlieko, pečivo, mäso) bývajú často na opačnom konci predajne tak, aby ste ňou museli prejsť celou. S tým stúpa šanca, že do košíka vložíte aj niektorý z produktov, ktorý ste pôvodne ani nechceli kúpiť.

25_obchod_úplne final

A kto ste boli niekedy v IKEI viete, že tam vás priam donútia prejsť celým obchodom. 😊

ikea mapa

Zdroj: Jaysin Trevino, Flickr

  1. Priestor pri pokladniach

Lacné a malé rýchloobrátkové tovary (žuvačky, tyčinky, baterky…) zase umiestňujú do stojanov pri pokladniach. Nie každý totiž odolá, keď čaká pri kase, TikTak-om za 1 euro. Dopodrobna sa tejto téme v Neuromarketingu v praxi venujeme pri tzv. „únave z rozhodovania“.

2_žuvačky_upd

Je tu ale ešte iný dôležitý dôvod – čím menej voľného priestoru pri kase, tým je pre nakupujúcich ťažšie odložiť tovar, ktorý si medzičasom rozmysleli, že nechcú.

E-shopy to majú s opustenými košíkmi ďaleko náročnejšie. Vraj až 70 % návštevníkov si do nich niečo vloží, ale nikdy nezaplatia. To je obrovský nevyužitý potenciál na optimalizáciu.

  1. Ochutnávky

Rozličné stánky so vzorkami syrov, čokolády, nápojov vás presvedčia vyskúšať produkty, nad ktorými ste pri vstupe ani neuvažovali. Keď ich vyskúšate a zachutia vám, máte priam až pocit viny, ak by ste si ich nekúpili, že tá vaša časová investícia vyšla navnivoč.

  1. Aróma marketing

Vône pekárenské, sladké, šunkové… Vďaka rozličným rozprašovačom umiestneným nad vašimi hlavami aktivujú obchodníci chuťové poháriky a zvyšujú priemernú veľkosť nákupu. Odporúčam na túto tému samostatný podcast.

  1. Pomalá hudba

Pomalá hudba podvedome spomalí pohyb zákazníkov. A čím dlhšie ostanú v predajni, tým vyššia je šanca, že toho nakúpia viac.

E-shopy to majú pri rýchlosti úplne opačne. Čím dlhšie sa stránka načíta, tým viac klesá konverzný pomer a stúpa okamžitá miera odchodov.

25_graf

Preto je rýchlosť a optimalizácia webu pre mobily absolútnou nevyhnutnosťou, ktorú by ste mali pravidelne, aspoň týždenne, monitorovať a optimalizovať.

No vidíte, koľko trikov. A to si myslíme, že sme slobodní ľudia. Že reklama na nás nefunguje. Že všetky rozhodnutia sú naše vlastné. Hahaha, zlaté.

Ktoré triky by ste dokázali vo svojom biznise využiť hneď zajtra vy?

Filip a Veronika
TVOJA PRAVIDELNÁ PORCIA MARKETINGOVÝCH INŠPIRÁCIÍ

Newsletter 2x týždenne priamo do tvojej e-mailovej schránky ❤️