zdvorilosť

Zdvorilosť

Ľudia reagujú na zdvorilosť ako vosk na teplo ❤️

Tie najdôležitejšie rady prichádzajú často z tých najnečakanejších miest.

Pokojne aj od inštalatéra v montérkach.

Nasledujúci príbeh sa odohral v meste Hull, Veľkej Británii. Miestni elektrikári tam zákazníčke na etapy prerábali rozvody. Jej malý syn bol z nich nadšený. Stále všetko študoval, zasypal ich tak 1000 otázkami, ponúkal pomoc aj občerstvenie. Bol tak veľmi nadšený, že to jeho mame bolo blbé.

Až nakoniec, keď to po 1,5 mesiaci prišli celé dokončiť, mu jeden z nich dal do ruky obálku s výplatnou páskou! Malý Theo si zarobil 15 libier za občerstvovacie služby, pomocné meracie práce a kontrolu kvality, teda, že sa pýtal veľa otázok.

Zákazníčka o tom napísala na svoj profil príspevok. Ten zvirálnel, mal viac ako 30 tisíc zdieľaní a články vo veľkých médiách.

Alebo ešte jeden lacný príklad skvelej zákazníckej skúsenosti, ktorý vás nebude stáť viac ako 5 centov. Takto vyzerá pokladničný blok od istej kaviarne v Murcii, Španielsku. 

20_bloček
Ako vidíte, dobré veci nemusia vôbec stáť veľa peňazí.

Čo to znamená pre váš marketing?

Vaši technickí kolegovia – inštalatéri, montéri, programátori, ale pokojne aj kuriéri, vodiči, vrátnici, čašníci nemusia prichádzať s revolučnými nápadmi na novú formu komunikácie.

Kým ich ale pustíte komunikovať so zákazníkmi, uistite sa, že sú slušní, milí, adekvátne reprezentujú vašu značku.

Už dávno nestačí len vedieť inštalovať, zapájať, montovať, programovať, rozvážať… Robiť svoju prácu. To je štandard, ktorý sa očakáva, poprípade, ktorý sa dá naučiť. Ale keď je niekto blb, to sa odúča ťažko. A také správanie poškodzuje značku, prípadne demotivuje kolegov, ktorí s takým človekom musia pracovať.

Ani neviem spočítať, koľkokrát sa mi stalo, že prišiel nepríjemný nahnevaný kuriér so zásielkou a mal som pocit, že ho celý svet irituje. To isté s podráždenými taxikármi, čašníčkami v reštauráciách, majstrami pri opravách, predavačkami v obchodoch…

Ich zamestnávatelia často míňajú peniaze na drahé imidžové reklamy v TV, len aby tie snahy ich kolegovia takto zbytočne podupali.

Preto by ste pri akomkoľvek výbere nových kolegov nemali slepo hľadieť len na jeho „hard skills“. Aj keby mal ten človek len jamu kopať. Zdvorilosť dokáže „odistiť“ nahnevaného zákazníka, zachrániť kritickú situáciu, dať značke ľudskú tvár, vybudovať pozitívne sympatie tak, ako to nedokáže ani tá najkreatívnejšia reklama na svete. Ľudia na ňu reagujú ako vosk na teplo.

Zamyslite sa, koľko pozornosti venujete rozvoju komunikačných zručností kolegov vy vo vašej firme. Ako reprezentujú vašu značku, keď sa práve nedívate?

Filip a Veronika
TVOJA PRAVIDELNÁ PORCIA MARKETINGOVÝCH INŠPIRÁCIÍ

Newsletter 2x týždenne priamo do tvojej e-mailovej schránky ❤️