Recenzie

Recenzie

Hodnotenia zákazníkov: Taká dôležitá vec, a tak veľmi ju zanedbávame

Už ste niekedy išli do reštaurácie, hotela či si stiahli aplikáciu vďaka tomu, že mala dobré hodnotenie na Tripadvisore, Facebooku, Google či v Appstore?

Stavím sa, že áno. 

Máte pripravenú vlastnú stratégiu, ako systematicky zbierate dobré hodnotenia a znižujete tie negatívne?

To už si taký istý nie som. 

Lebo v mori všetkých tých značiek je len pár percent, ktoré to nenechávajú na náhodu. A to je ten paradox s hodnoteniami. Všetci si ich čítame. Formujú naše nákupné rozhodnutia. Majú priamy dosah na tržby. Zlé recenzie vedia odohnať zákazníkov.

29_recenzie_mobil

Ale bojíme sa (či skôr hanbíme?) vypýtať si ich.

Pritom, aká je šanca, že vám spokojný zákazník nechá pozitívne hodnotenie?

Nízka. Veď predsa, keď sa za svoje peniaze dobre najeme, je to očakávaný stav, preto do tej reštaurácie ideme.

Ale keď sa náhodou vyskytne problém, jedlo je studené, je v ňom vlas, čašník nevrlý, to je niečo, čo sme nečakali. A ste len krok od negatívnej recenzie.

Matematicky vyjadrené, zo 100 spokojných vám dobrú recenziu nechá 1. Ale z 10 nespokojných sa vám minimálne 8 posťažuje, že ste zlyhali. Naviac sa so svojou reakciou neváhajú podeliť všade, nech vám to vrátia.

Zákazník možno neskôr vychladne, možno bol nahnevaný a nemyslel to tak. Ale s vaším menom sa to škaredé hodnotenie vezie už navždy. 💔

Dám vám k tomu aj prípadovú štúdiu, odstrašujúcu.

Musela si ňou prejsť pražská Restaurace Podolka, keď nedovolila obéznemu českému youtuberovi FattyPillow (má viac ako 1,3 milióna odberateľov) použiť na terase stoličku síce širokú, ale určenú do interiéru.

Ten zniesol na ňu svoj hnev a vyzval svoju „Fatty Army“ k tomu, aby jej dali 1 hviezdičkové hodnotenie. Zo 4,3 hviezdičiek, ktoré si roky udržiavali, za pol hodinu spadli na 2,8.

29_hodnotenia

Síce si Fatty neskôr chybu priznal, zlé hodnotenia už vrátiť naspäť nedokázal. Aj vyzval svojich fanúšikov, nech hodnotenie zmažú, ale väčšina z nich si tento livestream nepozrela a recenzie ostali.

Smutný príbeh nakoniec skončil happyendom. Prípad sa medializoval, množstvo hostí dalo 5 hviezd a rating sa vyšplhal na pôvodné čísla. Ale boli to nervy, o ktoré rozhodne nikto nestojí.

Čo z toho vyplýva pre váš marketing?

Pozitívne recenzie používateľov sú súčasťou sociálneho schválenia, ktorému sa v Neuromarketingu v praxi venujeme samostatne. Sú však pre značky také dôležité, že si zaslúžia extra pozornosť.

Pripravte si stratégiu, ako si budete pýtať dobré hodnotenia a znižovať tie negatívne.

Pre inšpiráciu vám dám aj ukážku z kurzu expertom na content marketing za 30 dní. (Prihláste sa, určite sa vám bude páčiť. 😊)

Takto získavajú hodnotenia vývojári hier a aplikácií:

Najprv vystihnú moment, kedy je zákazník v momente šťastia. Pri hrách je to situácia, keď prejdete cez 5 levelov bez straty života a ste zo seba nadšení, akí dobrí ste. 😊 To je presne ten moment, kedy na vás vybehne takýto jednoduchý strom udalostí. 

29_ pavúk

Vidíte, aké jednoduché to je, a pritom také účinné.

Pracujete poctivo na svojich hodnoteniach aj vy?

Ak áno, napíšte nám svoju stratégiu. Ak nie, choďte do toho. 👍

Filip a Veronika
TVOJA PRAVIDELNÁ PORCIA MARKETINGOVÝCH INŠPIRÁCIÍ

Newsletter 2x týždenne priamo do tvojej e-mailovej schránky ❤️