Táto rada ma stála stovky tisíc eur a roky života

Toto je jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páči, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️

Nasledujúce príbehy spolu nesúvisia iba na prvý pohľad.

Dajte mi šancu a za odmenu vám prezradím radu, ktorá mi trvala dlhé roky a stála ma stovky tisíc eur, kým som na ňu prišiel.

Príbeh #1

Keď som v roku 2016 ukončil moje 12-ročné pôsobenie v Zoznam.sk, na vedúcej funkcii, niektorí kolegovia boli veru zvedaví:

„To kam ideš robiť, keď opúšťaš také dobré miestečko?“

Keď som povedal, že chcem rozbehnúť nejaké obsahové odporúčania Strossle, mysleli si, že som padol na hlavu:

„Čože? Veď také sme si naprogramovali sami, pred tromi rokmi, za pol dňa jedným človekom… Aký len z toho môže byť biznis?“

Nuž, vedzte, že na konci júna, keď Strossle ukončil na Slovensku svoje pôsobenie, ste tento náš produkt našli (a mohli cez neho inzerovať) na 160 slovenských médiách a dokázal uživiť firmu s trinástimi ľuďmi.

Príbeh #2

Keď v roku 2018 začínala Digitálna Uuniverzita, štúdium online marketingu, tiež boli považovaní na outsiderov, mnohí ľudia z môjho okolia ich odpisovali. 

Okrem toho, že už druhý rok fungovala zabehnutá Creative Academy, presne v tom istom období štartovali dva ďalšie vzdelávacie programy – ADMA Academy od Asociácie digitálnych marketingových agentúr a DIMAQ od IAB Slovakia.

Od omnoho známejších, prestížnejších a profesionálnejších organizácií, s väčšími rozpočtami na všetko, s už vtedy dlhé roky budovanými značkami.

Každý mal trochu iný program – niekto počas pracovných dní, niekto po večeroch, niekto cez víkendy. Všade prednášali kvalitní rečníci, známe mená. A všade ste to kúpili za približne rovnaké ceny.

Ale kým tí silnejší konkurenti popri tom robili mnoho ďalších aktivít, tá Digitálna Univerzita sa sústredila len na ten študijný program, nech z neho urobia to najlepšie a najhodnotnejšie online marketingové vzdelávanie na Slovensku.

No a ako to dopadlo?

Čísla vám prezradia.

Dnes, keď píšem tento newsletter, je do polročného štúdia na Digitálnej Uuniverzite prihlásených viac ľudí ako do tých konkurenčných.

Spolu. Za všetkých šesťpäť rokov dohromady.

Dávid porazil hneď dvoch Goliášov.

Príbeh #3

Bolo to ešte v roku 2011, keď istý Scott Brinker na svojom blogu zverejnil infografiku všetkých nástrojov a technológií, ktoré ste pri práci v online marketingu mohli využívať. 

150 ich bolo, už vtedy fakt veľa. 

Veľký záujem to vtedy vzbudilo, takéto infografiky dokážu pekne zvirálnieť, a tak ich robil každý jeden rok, až dodnes. No, a viete ako na tom sme?

Ten zoznam je taký obrovský, že už ho ani nedokáže sám vytvárať, ani to už nemôže byť infografika. Taký obrovský, že tomu musel spraviť samostatnú stránku s vyhľadávaním.

Ušetrím vám čas a počty. V 49 kategóriách je viac ako 11 038 rozličných nástrojov, ktoré v danom chlieviku viete používať.

Len na natívnu reklamu viete využiť 68 rozličných služieb.

Na SEO ich máte k dispozícii 197, e-mail marketing 267, content marketing 576… Počítal som to, ale pokojne ma skontrolujte.

No a čo majú tieto príbehy spoločné?

A čo je to tá moja rada, ktorá ma stála stovky tisíc eur a roky života?

Sústreďte sa na JEDNU vec, priam laser focus.

Na to, aby ste uspeli, nemusí mať menu vo vašej reštaurácii 50 strán a 300 jedál.

Strossle, firma o jedinom produkte, sa stala s tými malinkými bezvýznamnými obsahovými odporúčaniami najrýchlejšie rastúcou technologickou firmou v Európe. Pred Deliveroo, Kiwi.com a ďalšími.

Digitálna univerzita sa stala najlepším, najnavštevovanejším vzdelávacím programom na Slovensku. Priam do nebies ho vychvaľujú absolventi! Presvedčte sa na vlastnej koži a prihláste sa – majú práve otvorený nový ročník.

A ani vy nemusíte byť ten švajčiarsky nožík, ktorý vymyslí perfektné virálne kampane, potom ich napíše/nakreslí/natočí, potom to zavesí na všetky sociálne siete a potom to ešte aj zoptimalizuje na SEO, PPC konverzie algoritmy.

Skôr naopak, keď chcete vyhovieť všetkým, keď chcete robiť všetko, vysoko pravdepodobne nevyhoviete nikomu.

Vyberte si jednu vec a v tej buďte tými najlepšími na svete. Časom sa to prejaví aj v hodnote, ktorú Vám zaplatia.

Čo je ten váš laser focus?

Filip

ODPORÚČAME VÁM: 

Toto bol jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páčil, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️