Sexuálne vzrušenie z vás spraví iných zákazníkov

Toto je jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páči, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️

Už najbližšiu sobotu štartujeme v tvorcovskej komunite UKUNU novú 30 dňovú výzvu – Z 0 na virál.

Ak sa chcete dozvedieť náš tajný recept, ako dosahujeme milióny videní mesačne, ak aj vy chcete tvoriť obsah, ktorým oslovíte veľa nových zákazníkov, potom sa určite pridajte. #reklama

Štúdia „V zápale okamihu“, skúmajúca vplyv sexuálneho vzrušenia na rozhodovanie človeka, je dozaista jednou z najpikantnejších a najkontroverznejších, aké v neuromarketingu kedy robili.

Keďže je pondelok ráno, ani si neviem predstaviť, ako vtipnejšie a inšpiratívnejšie začať týždeň ako práve jej výsledkami. A pokiaľ by sa tu našiel niekto, kto by sa chcel tiež otestovať, prosím, pošlite mi informáciu, či ste dopadli podobne. 🙂

Už takmer pred 20 rokmi ho zrealizovali dvaja uznávaní profesori na prestížnych univerzitách, dnes považovaní za spoluzakladateľov behaviorálnej ekonómie, Dan Ariely a George Loewenstein.

Vzorke 35 vysokoškolských študentov (všetko muži) bakalárskeho štúdia na University of California, Berkeley (jednej z najprestížnejších na svete), dali 20 chúlostivých otázok typu:

Vieš si predstaviť, že by ťa priťahovalo 12-ročné dievča?

Vieš si predstaviť, že by si mal sex so 60-ročnou ženou?

… mal pohlavný styk s mužom?

… s extrémne tučnou osobou?

… s niekým, koho neznášaš?

… so zvieraťom?

Bavilo by ťa sledovať atraktívnu ženu, ktorá močí?

A tak podobne. Veď vravím, že to boli chúlostivé otázky. 🙂

Tí chalani odpovedali na stupnici od 0 do 100, kde 0 bola „absolútne nesúhlasím, nikdy by som to nespravil“, 50 bolo „možno, nie som si istý, neutrálny“, až po 100 „súhlasím, určite by som to spravil“.

Potom, keď otázky vyplnili, mali deň počkať a pokračovať v druhej fáze experimentu.

V nej mali študenti masturbovať a tesne pred dosiahnutím vrcholu, vo vysokom štádiu vzrušenia, mali odpovedať na tie isté otázky znova, zase na rovnakej škále od 0 do 100.

A potom sa tí dvaja výskumníci pozreli a do tabuľky dali výsledky.

Viete ako dopadli?

V 19 z 20 otázok bolo priemerné číslo na stupnici vyššie, teda vo vzrušenom stave boli ochotnejší skúsiť všetky tie uvedené aktivity.

Pre zaujímavosť, jediné „horšie“ skóre dosiahla odpoveď na otázku, či študenti majú radšej pohlavný styk so zapnutým svetlom. Zdá sa, že keď sme vzrušení, robíme to radšej po tme. 🙂

No a ako to súvisí s marketingom, s nakupovaním a predávaním, prečo vám o tom píšem?

To je predsa jasné ako facka: aby ste videli, aký veľký vplyv na rozhodovanie zákazníkov má vzrušenie, resp. emócie, ktoré ho spôsobujú.

Keď sa hnevajú, boja, cítia úzkosť, ale aj keď sa radujú, bavia, sú vzrušení… vtedy dovolia svojim emóciám nimi mávať. Presne tak dokážu tých nakupujúcich marketéri motivovať, rozhýbať, urobiť to, čo od nich chcú.

Nie nadarmo nám Snickers už 15. rok hovorí, že keď sme hladní, nie sme to my.

Ľudia sú pánmi svojich myšlienok, ale otrokmi svojich emócií.

Ak chcete, aby Vaši zákazníci nakupovali, tak ich rozhýbte smiechom, hnevom alebo plačom.

Napríklad aj také juniorské majstrovstvá sveta v hokeji boli v samotnej Kanade mnoho rokov nezaujímavou športovou akciou. Ale potom sa udialo niečo nevídané, tá najväčšia bitka v hokejovej histórii. A všetko sa zmenilo.

Také vplyvné dokážu tie emócie byť.

Ale ak aj nie ste marketéri, nepotrebujete nikomu nič predávať, tak po dnešku aspoň viete, prečo sa aj tie najmilšie a najpokojnejšie osoby, ktoré poznáte, môžu za volantom zmeniť na úplných nervákov.

No povedzte, mohol ten týždeň začať inšpiratívnejšie? 🙂

Aj túto inšpiráciu vám prinieslo Engerio, najväčšia slovenská reklamná sieť.

Aj vaše produkty a značky budú vďaka nej odporúčať tie najznámejšie domáce médiá. #reklama

Filip

ODPORÚČAME VÁM: 

Toto bol jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páčil, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️