Ako vznikla tá najlepšia reklama 21. storočia?

Toto je jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páči, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️

Som presvedčený, že už každý z vás videl niektorú z dojemných videí „Skutočná krása“ (Real Beauty) na značku a produkty Dove.
 
Supervirálny spot, ktorým Dove odštartovala novú filozofiu, priam až zmysel svojej existencie, bola reklama Evolution.
Viete ten s modelkou, ktorú pred tým, ako ju dali na billboard, najprv namaľovali a potom vylepšili vo Photoshope.
Až na nepoznanie ju tým zmenili.
 
Na konci už potom len sucho konštatujú: „Niet divu, že naše vnímanie krásy je také skreslené.“
Bola tak trefná, že odborný magazín Ad Age už v roku 2015 vyhlásil „Skutočnú krásu“ za tú najlepšiu reklamnú kampaň 21. storočia.
 
Čo však už pozná málokto je odpoveď na otázku, ako takéto niečo mohol odsúhlasiť klient?
Ľudia stojaci za značkou Dove (patrí pod potravinársko-kozmetický gigant Unilever) totiž neboli žiadne neviniatka, práve naopak:
 
Oni boli súčasťou priemyslu, ktorý tento problém vytvoril.
 
Oni boli tí, ktorí dlhé desaťročia tiež tlačili všetky tie nerealistické predstavy ľuďom do hláv.
 
A oni na tom dlhé roky profitovali, predávali produkty v hodnote stoviek miliónov dolárov ročne a postavili megaúspešnú značku.
 
Ako ich teda dokázala reklamná agentúra presvedčiť, aby zahodili niečo, čo im fungovalo tak dlho a tak skvele?
 
Nuž, veľmi originálne a netradične:
  1. Z agentúry si urobili zoznam dcér ľudí z vedenia Unileveru (väčšina boli chlapi)
  2. Zašli za nimi a natočili rozhovory, v ktorých tie deti priznávali ako nedokonale, neatraktívne a škaredo sa zo všetkej tej reklamy v médiách cítili.
  3. Išli na poradu a tým šéfinkom prezentovali výsledky
Bol to riskantný krok, vyžadoval veľkú odvahu.
 
Všetci títo senior manažéri sa totiž na svet často pozerajú cez tabuľky, čísla a plány.
 
Rozhodnutia robia na základe grafov a prieskumov. Bez emócií, racionálne, priam chladnokrvne.
Ale keď videli svoje vlastné dcéry, ako sa cítia manipulované a menejcenné, tak zrazu na všetko z toho zabudli a kampaň odsúhlasili.
 
A dobre spravili!
 
Dove medzi rokmi 2004 a 2014 zvýšil obrat z 2,5 na 4 miliardy dolárov.
 
Zisk zdvihli z jednej na dve miliardy.
 
A pritom vo všetkých tých reklamách nevidíte Dove mydlo či akýkoľvek iný produkt dlhšie ako 0,0 sekundy.
 
Taká je skutočná krása kreatívnej reklamy 🧡
 

Filip

ODPORÚČAME VÁM: 

Toto bol jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páčil, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️