Viete, ktorá slovenská firma kraľuje influencerom?

Toto je jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páči, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️

GymBeam 
 
Spolupracovali už s vyše 300 ľuďmi, aktívnych spoluprác majú momentálne 140 v 12 krajinách😲 .. teda len málokto sa im v našom regióne vyrovná (môžno Footshop?).
 
Nech sa páči, Mária Cicmanová bola taká milá, že rovno aj zdieľa ich knowhow a interné čísla:
 
1. Všetkých influencerov majú v troch „chlievikoch“
✅ značkoví – platia im fixné peniaze
✅ výkonnostní – platia im fixné peniaze + provízie z kupónových tržieb
✅ barteroví, tí majú produkty zadarmo a provízie z kupónov a stará sa o nich 10 koordinátorov.
 
2. Do tvorby nikomu nekecajú. nech nemajú prekážky a obmedzenia (ostatne nestali sa influencermi náhodou, tak asi vedia, čo je najlepšie). efektivitu merajú hlavne cez kupóny (napr. zľavové), ktoré môžu followeri využiť.
 
3. S top menami vydávajú aj vlastné produkty. Prvú várku Enjoy s Jakubom Enžlom vypredali do 3 hodín a celkovo za pár mesiacov predali cez 15 tisíc kusov.
 
4. V kategórii „Áčkových“ celebrít, športovcov, spevákov kupóny ani nemajú, je to čisto vo forme podpory značky. Nie že by GymBeam nechcel, to tie osobnosti nechcú. Ale keď náhodou aj spoluprácu prerušia, tak sa stáva, že sa ozvú influenceri sami po pár mesiacoch naspäť, či neobnovia 😊
 
5. S influencermi majú dohody o exkluzivite, čiže nemôžu spolupracovať s priamou konkurenciou. A vyhýbajú sa aj takým, ktorí majú veľa spoluprác alebo nie sú príliš hodnoverní (=nekupujte falošných followerov 💔)
 
6. Influenceri sú aj skvelí tvorcovia obsahu. myslím, že tu je veľký priestor pre zlepšenie pre značky celkovo, využívať takýto content v komunikácii, recyklovať, v produktových popiskoch atp.
 
7. Rozpočet na 2022?
2 milióny+ Eur.
Bez peňez do hospody nelez.
 
No a výsledok?
Za 2021 obrat čisto z kupónov 5,7 milióna Eur. Celá firma mala takmer 53M obrat, čiže priamo atribuovateľný podiel cez 10%.
Okrem toho pomáhajú budovať značku, zvlášť pri vstupoch na nové trhy, lebo aj tie performancy potom fungujú lepšie. To sa síce atribuuje blbo, ale to, že to nevidieť neznamená, že to tam nie je.
 
A to vám nehovorím ja, nejaká zaujatá hejterská kuna voči všetkým ROI kampaniam .. To tvrdia slovenskí experti na performance marketing 😊
 
 

Filip

ODPORÚČAME VÁM: 

Toto bol jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páčil, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️