Tip, ako si zákazník zamiluje váš produkt
Toto je jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.
Ak sa vám páči, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️
Aj vašej značke a jej posolstvám budú zákazníci veriť viac, keď ich budú odporúčať tie najlepšie domáce médiá medzi svojím redakčným obsahom.
Vďaka odporúčacím oknám Engerio ich rozšírite miliónom návštevníkom 120+ prémiových médií rýchlo, ľahko a efektívne. #reklama
—
Chceli by ste presvedčiť zákazníkov, aby u vás nakúpili častejšie a za viac peňazí?
Alebo by ste chceli donútiť svoje deti, nech zjedia viac brokolice? Lebo to vie byť omnoho náročnejšia úloha. 🙂
Tak mám pre vás supertajný, priam diabolský trik!
V 30. rokoch prišla firma Duff and Sons z Pittsburghu s unikátnym nápadom. Vymysleli taký mix múky a práškov, že stačilo pridať čerstvé vajcia, vodu, vložiť do rúry… a napiekli ste chutný perníkový koláč!
Bolo to také pohodlné a rýchle. Chuť mali podobnú ako tie „naozajstné“, prácne robené múčniky.
Napriek tomu si na svoju slávu aj táto „revolúcia“ musela počkať ďalších 20 rokov, až kým značke nevypršala patentová ochrana.
Vtedy trh zaplavili doslova stovky firiem, ktoré začali masovo vyrábať svoje verzie zmesí na pečenie. Chceli, či priam museli, ich propagovať, nech sa presadia v toľkej konkurencii. A s toľkou reklamou nastal aj boom používania dekády „starého“ produktu.
To spomínam len pre istotu, keby vám niekto tvrdil, že vám stačí skvelý produkt, že on sa už potom rozšíri aj sám.
Ale akokoľvek veľký hit to bol, po pár rokoch začali predaje aj tak stagnovať.
„Čím to môže byť?“ lámali si odborníci vo všetkých tých firmách hlavu.
Až nakoniec zistili, v čom je pes zakopaný: pečenie bolo zrazu také jednoduché, že ste sa cítili priam previnilo, že tie zmesi používate. Už ste na svoj koláč neboli pyšní, akoby to ani nebolo vaše.
Nuž, aká bola marketérska odpoveď na tento zložitý problém?
Veľmi jednoduchá: poleva!
Práve v poleve, v tom, čo dávate na vrch torty, ste mohli vtedy a aj teraz vyjadriť svoje kreatívne ja. Svoju lásku, vzťah k obdarovanému.
A presne vtedy začali tie mršky jedny prefíkané marketérske pretláčať do médií rozličné návody, ako vyzdobíte tortu ako skutoční majstri. Tie postupy tlačili na obaly zmesí, do časopisov a médií, vydávali celé knižky.
A tak produkt, ktorý pôvodne vznikol, aby ste ušetrili čas sa razom zmenil na niečo, čo vám ten čas zaberalo.
Ale zákazníkom to nevadilo, veď predsa tvoriť je také zábavné!
No a kým sa celej tejto zdobiacej mánie svet nabažil a záujem čiastočne opadol, dobyli zmesi na pečenie koláčov kuchyne v celej Amerike.
A ostali tam dodnes. Odhaduje sa, že v roku 2020 použilo zmes na koláče viac ako 186 miliónov Američanov.
Takže späť k pôvodnej otázke: ako presvedčíte zákazníkov, aby od vás nakúpili za viac, a svoje deti, aby zjedli viac brokolice?
Jednoducho: zapojte ich do procesu, do prípravy.
Výskumníci v štúdii „Keď práca vedie k láske“ totiž zistili, že či skladáte IKEA nábytok, stavebnicu z Lega, alebo papierové origami, vždy si takéto naše výtvory vážime viac, ohodnotíme vyššou cenou (lebo je to lepšie, krajšie, chutnejšie), ako keby sme si to isté mali kúpiť.
Nech sa páči, pár príkladov:
Nike a Vans vám dovolia nadizajnovať si vlastné tenisky.
Predajcovia potravín vás nechajú namixovať si vlastné müsli.
Dizajnér vám navrhne byt podľa vašich údajov a predstáv.
Alebo Hornbach, ktorý vám tvrdí, že to nie je také nepresné, pretože je to od teba.
A ak chcete, aby deti zjedli viac brokolice a zeleniny, tak s nimi zájdite na trh, nech si ten šalát samy vyberú, nech si ho doma samy pomiešajú.
Aj si ušetríte prácu, strávite spolu kvalitný čas a ako bonus to toľko neofrflú! 🙂
Dobrú chuť!
Filip
ODPORÚČAME VÁM:
Toto bol jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.
Ak sa vám páčil, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️