Prečo sa ženy kúpu v bikinách a nie pančuchách?
Toto je jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.
Ak sa vám páči, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️
Hľadáte spoľahlivého partnera, ktorý vám na mieru navrhne a vyrobí vaše vlastné firemné tričká, mikiny, kľudne aj bikini, či akýkoľvek iný textil?
Partnera, ktorý vám v celom tom procese ušetrí čas, poradí, vysvetlí?
Potom určite oslovte reklamu BARTOŠ. Sami ich služby využívame a odporúčame! #reklama
—
Vedeli ste, že ešte aj za to, že môžeme chodiť v pekných sexy plavkách po kúpalisku, vďačíme skvelej (natívnej) reklame?
No fakt, nerobím si srandu!
Akokoľvek vám to príde smiešne či neuveriteľné, nebolo to tak dávno, keď ženy zatýkali za to, že boli na kúpaliskách príliš odhalené, že mali príliš krátke plavky.
Vatikán považoval príliš obnažené telá za hriech, v Španielsku, Francúzsku, Taliansku, Portugalsku, Belgicku, USA a ďalších krajinách boli zákonom a predpismi zakázané.
Začiatkom 20. storočia museli dámy nosiť jednodielne dlhé plavky, aj s pančuchami. Muži to tiež nemali jednoduché. Boli mestá, moderné a demokratické, kde im zákony kázali k moru a k bazénom chodiť v tričkách. Vraj preto, aby to nevyzeralo, že po pláži pobehujú opice.
A preto existovali aj špeciálne „plavkové hliadky“, ktoré chodili po pláži a merali, či je Vaše oblečenie vhodnej dĺžky.
Pravidlom bolo, že spodok plaviek nemohol byť vyššie ako 15 centimetrov nad kolenami. Ak ste ho porušili, väčšinou vás poslali prezliecť sa, alebo prikryť sa tak, aby vás nebolo vidieť.
Až v júli 1946 vymyslel francúzsky inžinier Louis Reard prvé bikiny. Všimol si totiž, ako si ženy rebelky posúvajú okraje plaviek, nech sa lepšie opália… A jemu v hlave blikol nápad na skvelý biznis!
Ale nech bola tá novinka akokoľvek revolučná, trvalo veľa rokov, kým sa ženy odvážili, kým vtedy konzervatívna spoločnosť také niečo prijala! Stále sa totiž bežne rozdávali pokuty (a pohoršené pohľady), ak ukazovali príliš, ak porušovali nariadenia.
Skutočný prelom prišiel až v 60. rokoch a špeciálne po tom, čo v roku 1962 svetlo sveta uzrel akčný film s agentom 007, prvý diel bondovky Dr. No.
V ňom vyjde z oceána vôbec prvé bondovské dievča, herečka Ursula Andress, v krásnych bielych bikinách.
A už to zrazu bol akýsi precedens, už sa ženy viac odvážili, už sa konzervy menej pohoršovali. Čím viac zákazníci nakupovali, tým viac mali marketéri peňazí na komunikáciu, tým menej tabuizovaná téma to bola, tým viac sa zákony uvoľňovali.
Aj keď dnes stále existujú miesta, v moderných krajinách, kde je nosenie bikín zakázané (napríklad v Barcelone za to dávajú 250 eurovú pokutu, ak ich máte inde ako na pláži), stali sa tieto dvojdielne plavky jedným zo symbolov leta a kúpania.
Bikiny však zďaleka nie sú jediné, ktoré pobúrili vtedajšiu spoločnosť.
Veľká haló tiež bolo, keď začali inzerovať prvé dámske vložky, splachovacie záchody a keď Durex sponzoroval tím F1.
Veru, veľmi dlhú cestu prešli ľudia a ich myslenie za posledných 100 rokov.
A za to do veľkej miery vďačíme aj parádnej reklame. 🧡
Filip
ODPORÚČAME VÁM:
Toto bol jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.
Ak sa vám páčil, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️