Keď Ronaldo a Messi hrali v tom istom tíme
Toto je jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.
Ak sa vám páči, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️
Reklamu takú kreatívnu, že si zahrá Ronaldo s Messim spolu v jednom a tom istom tíme vám nevymyslíme, mrzí ma to.
Ale keď už tú reklamu budete mať, tak vám zabezpečíme, že ju uvidí 74 % používateľov internetu. Jednoducho, rýchlo a efektívne. A to je tiež dôležité, lebo veď content je king, ale distribúcia je King Kong.
Od svetovej distribúcie vás delí jediný e-mail. Ozvite sa nám do Engerio. #reklama
—
Stretnú sa Ronaldo, Messi, Neymar, Salah, De Bruyne a Mbappé v jednom futbalovom tíme a nie je to vtip, aha! 🙂
Jedna z najkrajších reklám, za ktorú Burger King bol aj patrične ocenený na prestížnych súťažiach kreativity, bol kúsok z úplne inej ligy.
A to myslím doslovne: konkrétne zo štvrtej futbalovej! 🙂
Oni si totiž pred pár rokmi našli ten najhorší futbalový tím z tej najnižšej anglickej ligy, ktorá sa ešte stále zmestila do FIFA 20, do tej najhranejšej futbalovej počítačovej hry na svete. Konkrétne ním bol Stevenage Football Club, ktorý v sezóne predtým aj v tejto najslabšej lige skončil posledný, vyhral iba 3 z 36 zápasov.
Keď si Burger King „našiel“ tento nechcený tím, stal sa jeho hlavným sponzorom, ich logo bolo aj na všetkých dresoch.
No a keďže FIFA si dáva záležať na realite – aby sedeli všetky ligy, kluby, postavy, štadióny aj dresy v hre so skutočnosťou, tak ste v nej na dresoch posledného štvrtoligového tímu našli logo ich najväčšieho partnera.
Nakoniec, keď už toto všetko mali, rozhodli sa z katastrofálneho tímu urobiť virtuálnu extratriedu. Stačilo vymyslieť jednoduchý funkčný benefit. A tak začali rozdávať hamburgery zadarmo. Dostal ho každý hráč, ktorý za Stevenage FC vo FIFE hral a góly zdieľal na Twitteri.
Ste zvedaví, ako to dopadlo?
Megaúspechom! 🙂
Ľudia milujú neuveriteľné príbehy o tom, ako Dávid porazí Goliáša, ako totálny outsider všetkých prekvapí a vyhrá. O to viac, keď to majú vo svojich rukách hráči samotní, keď to záleží len na nich.
Presne tak sa Stevenage FC stal tým najhranejším tímom v tej najhranejšej hre (v kariérnom móde). Hráči vyhrávali turnaje a ligy, predávali hráčov a sponzoringy, zarábali peniaze a postupne skladali klub s tými najzvučnejšími futbalistami sveta.
Na sociálne siete nahrali viac ako 25 000 gólov a celkovo taký humbuk okolo toho bol, že sa o akcii písalo všade, od veľkých svetových médií až po newsletter akejsi malinkej Kuny! 🙂
No, a viete čo to urobilo v reálnom svete?
Stevenage FC po prvýkrát vo svojej 45-ročnej klubovej histórii vypredal všetky dresy.
Tisíce ľudí získalo kód na burger zadarmo v donáškovej službe, ktorú v tom čase táto sieť reštaurácií rozbiehala.
No a Burger King?
Ten za zlomok peňazí získal celosvetovú kampaň, o akej sa mu mohlo len snívať!
To máte ďalší krásny príklad toho, ako vie pekná kreatíva budovať značku aj prinášať konverzie.
Dôkaz, že môžete vytvoriť reklamu takú kvalitnú, hodnotnú a neotravnú, že to divákom nebude vadiť. Ako keď James Bond jazdí na Aston Martin a pije Heineken pivo.
Spomeňte si naňho keď najbližšie budete chcieť propagovať seba, svoju značku, svoje produkty.
Vy totiž v dnešnom svete nesúperíte len s konkurenciou tam oproti, ktorá chce tomu istému človiečikovi predať to isté, čo vy.
V boji o pozornosť sú vašou konkurenciou všetci a všetko. Každý jeden článok, video, podcast, hra, aplikácia… Od každého jedného používateľa, ktorého má váš zákazník medzi priateľmi a od každého jedného média a influencera, ktorých sleduje.
Pri tom sa dozaista nezaobídete bez kreativity. To je, keď vidíte veci, čo všetci, ale myslíte na niečo, na čo ešte nikto iný pred vami nepomyslel. Sami sa presvedčte, pozrite si video o tom najväčšom špekulantovi v histórii hokeja.
Čo myslíte, bol to Slovák? 🙂
—
Práve dnes sme začali 30-dňovú výzvu tvorby virálnych videí, z 0 na virál.
Tentokrát aj s bonusom, s možnosťou mentoringu priamo odo mňa a mojich kolegov.
Ak čakáte na znamenie, toto je ono! 🙂
Filip
ODPORÚČAME VÁM:
Toto bol jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.
Ak sa vám páčil, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️