Trik, ktorý používa Walt Disney a všetci top tvorcovia

Toto je jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páči, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️

Počuli ste už o takých tenkých a ľahkých peňaženkách, že sa zdajú byť z papiera? Sú vyrobené z recyklovaného plastu, vydržia Vám roky, zmestíte do nich všetko, čo do klasickej peňaženky. A fakt dobre vyzerajú! Pozrite Paperwallet.sk #reklama 

Možno tomu nebudete veriť, ale urobiť ten „megaobjav“, ktorý sa vám chystám s veľkou fanfárou rozrozprávať, mi trvalo neuveriteľné tri roky.

Do úvodzoviek som to napísal zámerne, lebo je to takto s odstupom času také jednoduché a jasné.

A pritom tak veľa tvorcov s tým zápasí.

S recykláciou.

Recyklácia znamená, že znovupoužijete materiál, ktorý už máte vytvorený. Je to trik, ktorý Miro Jaroš využíval už pred siedmimi rokmi, Walt Disney pred 70 rokmi, a Pablo Picasso pred viac ako 100 rokmi. On najprv od Edouarda Maneta okopíroval obraz „Raňajky v tráve“ a potom ho 27x (!!!) zrecykloval.

V mojom prípade som ale dlho recykláciu odmietal. Lebo veď, čo na to ľudia povedia, keď im budem servírovať niečo, čo už raz dostali?

Až na konci roka 2018 som počúval rozhovor so spevákom Egom, v ktorom prezradil, že jeho letný megahit Žijeme len raz bola reklama, na objednávku napísaná pesnička.

Tak som bol z tej informácie prekvapený, že som o tom presne na Nový rok napísal príspevok.

Dnes ho považujem za otrasný, pretože: 

  1. som ho publikoval v nesprávnom období. Letné témy fičia v lete, nie keď je vonku teplota -10,
  2. žiadna sociálna sieť nemá rada, keď chcete odkliknúť ľudí preč, na konkurenčnú platformu, lebo tam im taký človek nič nezarobí. Preto trestajú všetky externé linky znížený dosahom, 
  3. vizuálne a štylisticky bol nezaujímavý.

Nuž, neprekvapím vás, keď poviem, že ten príspevok mal priam neexistujúci zásah.

A tak som si počkal až do júla 2020, kedy som mu dal druhú šancu.

Už bolo vhodné obdobie – vonku teplo, v rádiách pesničku hrávali každý deň, ľudia boli na prázdninách a kúpaliskách.

Už som neodkazoval preč zo skupiny, ale spravil som video z refrénu, v ktorom sa tá reklama a zadávateľ ukrývajú.

A zmenil som vizuál, pridal riadkovania, nech sa to pohodlnejšie číta. Veď posúďte sami.

Dve veci sa stali: 

  1. ľudia ma odmenili lepšou odozvou a následne algoritmy vyšším zásahom,
  2. nikto, ani jeden človek, nenapísal kritiku typu „prečo dávaš znova to isté?“

A tak som čakal ďalší rok.

Prišlo ďalšie leto 2021, znova horúco, znova hrali pesničku rádiá… A ja som sa znova odvážil publikovať ten príspevok.

Zase o trošku lepší, tentokrát aj s jednoduchou pointou na záver.

Znova sa dialo to isté – široký zásah, super odozva, nula negatívnych reakcií. Práve naopak, „Wow, díky za tvoje príspevky, stále sú zaujímavé,“ písali ľudia komentáre v podobnom duchu.

A tak to pokračuje aj dodnes. Aj v 2022, aj v 2023, zakaždým som niečo pridal, zmenil, zlepšil.

Zakaždým to má krásnu odozvu.

A čuduj sa svete, nikto sa nesťažuje.

Nuž, garantujem vám, že kým budem tvoriť a publikovať, tak každý rok, každé leto, budem hovoriť o Egovi, diskotéke Relax (už nefungujúcej), opakovať tento príspevok ako papagáj.

Dôvod je jednoduchý:

70 % všetkých vašich sledovateľov ten príspevok neuvidí, lebo algoritmy im ho neukážu.

Z tých zvyšných 70 % si ho 95 % nezapamätá na viac ako týždeň-dva.

A 100 % všetkých nových followerov ho vlastne nikdy predtým nevidelo.

Takže to je aj to moje veľké zistenie. Nebojte sa recyklovať, zlepšovať a znovupublikovať na tie isté miesta ten istý obsah, dookola.

Keď to bolo dobré pre Walta Disneyho, najznámejšieho tvorcu všetkých čias, určite to bude dobré aj pre vás. 👍

Filip

ODPORÚČAME VÁM: 

Toto bol jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páčil, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️